رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
  • کد خبر : 8018
  • چاپ خبر : پردیس سینمایی قدس یکی دیگر از طرح های دخیل درتوسعه زیرساخت های گردشگری تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز، پردیس سینمایی قدس را، یکی دیگر از طرح های دخیل درتوسعه زیرساخت های گردشگری تبریز ارزیابی کرد.

به گزارششورانیوز از تبریز ، حجت الاسلام احمد حمیدی، با بیان لزوم اجرای این طرح گفت: با وجودی که تبریز، شهر پیشگام ایران در توسعه صنعت فیلم بوده و اولین سینمای کشور در این شهر احداث شده است، اما در حال حاضر، سینماهای شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، شهرداری تبریز با مشارکت یکی از نهادهای استانی، اقدام به بازسازی، ترمیم، توسعه و تجهیز سینما قدس تبریز در قالب یک پردیس سینمایی کرده است تا اولین گامی دیگر در زمینه توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر برداشته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز در ادامه سخنان خود، به تشریح جزییات این طرح پرداخت و اظهار کرد: این پروژه که از اوایل سال ۹۴ وارد فاز اجرایی شد، با تعریف سالن‌های چندگانه و مراکز جنبی متنوع آغاز شده است.

حمیدی اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع با مساحتی به متراژ ۵۰۰ مترمربع به گالری و استودیو اختصاص داده شده و در طبقه نخست این مجتمع سالن سینما با ظرفیت ۳۲۰ نفر و در طبقه دوم نیز سالن سینما با ظرفیت ۲۰۰ نفر درآخرین مراحل اجرایی خود را طی می کند.

وی اضافه کرد: همچنین ساختمان اداری حال حاضر حوزه هنری به کارگروه های تخصصی هنری و سینمایی اختصاص داده شده و حوزه هنری از این مجتمع منفک خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز با بیان هزینه کرد شهرداری در این طرح نیز، تصریح کرد: شهرداری تبریزتا کنون یک میلیارد تومان برای پیشبرد این طرح فرهنگی هزینه کرده است.

حمیدی، با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از پروژه پردیس سینما قدس، شاهد یک مجموعه بانشاط فرهنگی خواهیم بود، ادامه داد: چشم‌انداز پروژه در مرکز شهر، با در نظر داشتن برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸، حائز اهمیت بوده و در خدمت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و میزبانی‌ رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی خواهد بود؛ از این رو این پردیس، از مزیت های فرهنگی «تبریز ۲۰۱۸» است.

وی همچنین گفت: با بهره برداری از این پروژه، پردیس سینما قدس می تواند به همراه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، زیرساخت های مهم و ارزشمند برای شاخص های فرهنگی شهررا در مسیر تکمیل قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار