رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر : 8006
  • چاپ خبر : موضوعات راهبردی شهرداری مشهد در سال ۹۶ مشخص شد

مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی حوزه معاونت برنامه ریزی وتوسعه شهرداری مشهدگفت: به طور کلی در مجموع بررسی‌های صورت گرفته، ۵۸ ذیفنع برای شهرداری مشهد شناسایی شد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد مهدی کریمی گفت: برنامه راهبردی شهرداری بخشی از برنامه توسعه شهر است که راهبردها، سیاست‌ها و اقدامات استراتژیک را در ادامه چشم‌انداز و استراتژی‌های شهری ترسیم خواهد کرد که این طرح اجرایی تلاش دارد تا ضمن ترسیم گام‌های اجرایی طرح، چارچوب‌ها و نظامات اصلی حاکم بر طرح از جمله ساختار تهیه و تصویب و پایش را ترسیم کند.

وی عنوان کرد: طی برگزاری شانزده جلسه کارگروه تخصصی تدوین برنامه راهبردی در معاونت‌های مختلف شهرداری و دوازده جلسه کمیته راهبری برنامه و نیز بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون تلفیق برنامه‌ریزی و تعالی، فهرست ذی نفعان و نیز موضوعات اساسی شهرداری مشهد نهایی شد.

کریمی در خصوص اهداف و چگونگی شناسایی ذی نفعان شهرداری و نیز تهیه عناوین موضوعات اساسی اظهارکرد: فهرست ذی نفعان و تهیه عناوین موضوعات اساسی از طریق مصاحبه و پرسشنامه با خبرگان، مدیران، کارشناسان ارشد و سرپرستان شهرداری مشهد و بر اساس اهدافی چون شناسایی ذینفعان، شناخت انتظارات و پیش‌بینی نوع تأثیر آن‌ها، بیشترین حمایت و کمترین موانع موفقیت سازمان، مشارکت ذی نفعان در برنامه‌ریزی راهبردی براساس اولویت و اهمیت آن، شناسایی تعارض‌های بین سازمان و ذی نفعان و تلاش برای رفع یا کاهش تعارض‌ها و پاسخگویی به انتظارات آنها شناسایی و احصاء شد.

وی در ادامه بیان کرد: به طور کلی، در مجموع بررسی‌های صورت گرفته، ۵۸ ذیفنع برای شهرداری مشهد شناسایی شد.

مدیر پژوهش و مطالعات راهبردی حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: موضوعات اساسی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر چگونگی تدوین راهبردها داشته باشند.

کریمی ابراز کرد: در این راستا شناسایی مسائل مهم و اساسی مبتلابه سازمان، تعیین اولویت‌ها و جهت حرکت تیم برنامه‌ریزی، ایجاد تمرکز در زمان، انرژی و منابع تیم برنامه‌ریزی، تفکیک موضوعات عملیاتی از موضوعات اساسی و تمرکز بر موضوعات اساسی، واقعی و ملموس شدن فرایند برنامه‌ریزی برای مشارکت‌کنندگان در برنامه وکمک به تدوین و انتخاب بهتر راهبردها در مجموع ۳۱ موضوع اساسی شهرداری شناسایی و احصا شد.

وی ادامه داد: سلامت و فساد اداری، مشارکت شهروندی، حمل و نقل عمومی، تامین منابع مالی و درآمدهای پایدار، مدیریت منابع انسانی، هماهنگی بین بخشی در شهر، نگهداری زیرساخت‌های شهری، تاب آوری و ایمنی شهری، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی و مدیریت پایدار آب از جمله برنامه‌های راهبردی مشخص شده در شهرداری مشهد برای سال ۹۶ است.

کریمی اظهار کرد: همچنین رضایت و تکریم ارباب رجوع، کاهش، کنترل و بازیافت پسماند، مدیریت هزینه، کیفیت شبکه معابر شهری، آلاینده های محیط زیستی، ساختار، فرآیندها و هماهنگی درون سازمانی، حفظ حریم شهر، عبور و مرور شهری (ترافیک)، برنامه محوری، مدیریت پروژه‌های عمرانی (کیفیت- زمان و هزینه)، فضا، کالبد و منظر شهری، ساخت و ساز شهری از دیگر برنامه‌های راهبردی مشخص شده در شهرداری مشهد برای سال ۹۶ است.

وی اضافه کرد: هویت محلی، شهری و مذهبی، شهرداری الکترونیک، بافت فرسوده، فضای سبز شهری، پژوهش نوآوری، دانش محوری، ساماندهی مشاغل شهری، آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی، زائر و زیارت (گردشگری مذهبی) به عنوان برنامه‌های راهبردی دیگر مطرح است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار