رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
  • کد خبر : 7980
  • چاپ خبر : خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در شیراز با استانداردهای روز گفت: نیمی از این اتوبوس‌ها بارگیری شده و تا هفته‌های دیگر وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به برنامه‌های دیگر این معاونت در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری در شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر احداث مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری در مناطق سه٬ یک و شش شهرداری در دو فاز ۲۴ کیلومتری در حال اجرا است.

شمس ادامه داد: شهروندان شیرازی می‌توانند با ورود به این مسیرهای دوچرخه‌سواری و استفاده از کارت شهروندی نسبت به تحویل دوچرخه اقدام کرده و در این مسیرهای مشخص دوچرخه‌سواری را انجام دهند.

وی به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح در سال جاری ادامه می‌یابد و قرار بر این است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداقل در روزهای سه‌شنبه مدیران و کارکنان شهرداری شیراز از خودرو استفاده نکرده و دوچرخه را جایگزین کنند.

معاون شهردار شیراز افزود: همچنین در راستای داشتن هوای پاک و فرهنگ‌سازی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی همچون سال گذشته طرح تبدیل موقت برخی خیابان‌های مرکزی شهر شیراز به پیاده‌راه اجرایی می‌شود.

شمس همچنین به موضوع هوشمندسازی بلوارهای بزرگ شهر شیراز به دوربین‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد دوربین‌های نظارتی در شهر شیراز از ۱۰۰ دوربین به ۴۰۰ دوربین افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در این راستا ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری ایجاد شد و کنترل ترافیک شهر شیراز نیز توسط این دوربین‌های نظارتی در حال انجام است.

معاون شهردار از کاهش تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد و گفت: در نوروز سال گذشته تعداد تصادفات در شیراز ۱۴ تصادف بود که امسال به چهار تصادف کاهش یافت.

وی افزود: براساس آمار موجود در روز حدود ۶۵۰ هزار مسافر در شیراز با اتوبوس شهری جابجا می‌شوند و این نشان دهنده استقبال عمومی از اتوبوس‌های شهری است که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار