رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر : 7972
  • چاپ خبر : برنامه‌محور شدن شهرداری جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها را می‌گیرد

شهردار قم با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل شهری، گفت: به دنبال این هستیم که جنبه توریستی منوریل را تقویت کرده و آن را تا میدان مطهری تکمیل کنیم

به گزارش شورانیوز از قم ، دکتر سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله حائری شیرازی، با اشاره به بدهی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم، اظهار کرد: این بدهی موجب شده بود که به راحتی نتوانیم برای حرکت برای رشد و توسعه قم فکر کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به مذاکرات انجام شده با بانک‌های طلبکار شهرداری برای تهاتر بدهی‌ها، تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مجلس و علما و مراجع تقلید توانستیم قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ را تهاتر کنیم.

سقائیان‌نژاد بدهی دولت به شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود تمام مشکلاتی که دولت در حوزه مالی دارد، با حمایت نمایندگان مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استان توانستیم تخصیص این بدهی را بگیریم که این خود حرکت بسیار بزرگی برای رفع مشکلات شهرداری بود.

وی با اشاره به تقویت تشکیلات شهرداری قم، گفت: برنامه و خط‌کش راه نداشتیم و در سال ۹۵ قم ۱۴۰۰ با کمک حوزه و دانشگاه تدوین شد و بر طبق این برنامه بودجه سال ۹۶ نیز تدوین و به شورا ارائه شد.

شهردار قم گفت: برنامه‌محور شدن شهرداری جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها را می‌گیرد و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد که این کمک به رشد و پیشرفت قم‌ می‌کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردی شهرداری در سال ۹۶ گفت: این بودجه ۶۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ به صورت واقع‌بینانه تدوین شده که ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس روسیه و چین برای مترو نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت‌های شهرداری در سال ۹۵ گفت: راس تمام این اولویت‌ها اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد کرده بود و توانستیم در این زمینه تا حدود زیادی موفق باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۳۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شد، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار اصله درخت مثمر و غیر مثمر کاشته شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل شهری، گفت: به دنبال این هستیم که جنبه توریستی منوریل را تقویت کرده و آن را تا میدان مطهری تکمیل کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار