رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر : 7927
  • چاپ خبر : مهم‌ترین تهدید بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی خطر وقوع زلزله است

مدیر ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرداری مشهد از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی معابر حاشیه شهر خبر داد.

 به گزارش شورانیوز از مشهد ، مسعودرضا مشرقی گفت: مهم‌ترین تهدید بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی خطر وقوع زلزله است که در صورت وقوع، خسارت‌های فراوانی برجای می‌گذارد.

وی افزود: متاسفانه ساختمان‌هایی که در گذشته به صورت گسترده و بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات ایمنی ساخت‌و‌ساز در حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی مشهد احداث می‌شدند، اغلب بدون استحکام بنا هستند.

مدیر ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرداری مشهد تصریح کرد: بافت فرسوده به دلیل قدیمی بودن بافت و حاشیه شهر هم به دلیل مقاوم نبودن ساخت‌و‌سازها در آن، آسیب‌پذیری ‌زیادی دارند، به همین جهت اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی بافت فرسوده و حاشیه شهر در برابر زلزله جزو سیاست‌های مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و بودجه مورد نیاز هم برای بازگشایی معابر حاشیه شهر به منظور فراهم شدن امکان تردد خودروهای امدادی در صورت وقوع حوادث احتمالی اختصاص یافته است.

مشرقی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی معابر حاشیه شهر در سال جاری گفت: این رقم در تبصره های بودجه شهرداری مشهد گنجانده شده است و یکی از تبصره های دائمی آلبوم بودجه به شمار می‌رود و باید هر سال برای بازگشایی بخشی از معابر سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یابد.

مدیر ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرداری مشهد ابراز کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هم در بودجه سال جاری شهرداری مشهد برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده در ۲۸ پهنه سطح شهر مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲ منطقه از مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد دارای بافت فرسوده هستند و تنها منطقه ۱۱ فاقد این نوع بافت است.

مشرقی تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه‌ای، مقرر شده است که دانشگاه آزاد اسلامی با انجام یک کار پژوهشی، ضمن استحکام بخشی به ساختمان های ضعیف در حاشیه شهر مشهد، الگوی مناسبی برای استحکام بنا ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای افزایش ایمنی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در برابر زلزله‌های احتمالی، برخی سوله‌های مدیریت بحران در این مناطق احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار