رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر : 7888
  • چاپ خبر : ۱۱ پروژه زیست‌محیطی شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید

 در راستای ارتقای محیط زیست شهری و نیز حفظ پیشتازی شیراز در پیشبرد پروژه‌های بازیافت و پسماند، ۱۱ پروژه زیست‌محیطی شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شورانیوز از شیراز، علیرضا پاک‌‌فطرت در مراسم افتتاح ۱۱ پروژه زیست محیطی با اشاره به این‌که پروژه‌ها با اعتباری بالغ ‌بر ۲۴۰ میلیارد ریال محقق شده است، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل باغ خانواده خلیج‌فارس، پارک حاشیه‌ای شهرداری در منطقه هفت و نیز ۹پروژه زیست‌محیطی در سایت برمشور است.
وی افزود: پروژه‌های زیست‌محیطی که امروز به بهره‌برداری رسید در حوزه پسماند و با هدف حفاظت از محیط‌زیست، حفظ و توسعه فضای سبز و کاهش حجم پسماند دفنی، کنترل آلودگی آب، خاک و هوا در سایت دفن و نیز کاهش نفوذ شیرابه به سایت دفن بوده که ارتقای فرایند دفن پسماندها و انجام عملیات دفن به روش بهداشتی و مهندسی را هدف‌گذاری کرده است.
شهردار شیراز ادامه داد: همچنین این پروژه ها شامل پروسه‌های مهندسی دفن، خاک‌برداری و محوطه‌سازی سایت بیوکمپوست است.
پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: تولید کود بیوکمپوست، خرید یک دستگاه کمپکتور و ساخت سوله خط سوم پردازش، تهیه ماشین‌آلات ویژه پردازش و ساخت خط دوم پردازش پسماندها از دیگر پروژه‌های مهندسی و بهداشتی سایت دفع پسماند است.
وی با بیان اینکه با توجه به تلاش‌های سال‌های اخیر شورای شهر و شهرداری شیراز، هر ۲ هفته یک‌بار تعدادی پروژه در بخش‌های مختلف آماده بهره‌برداری خواهد شد، اظهار داشت: هم‌اینک سرانه فضای سبز شیراز به حدود ۲۳ متر مربع رسیده که در مقایسه با سایر کلان شهرها، از مطلوبیت برخوردار است.
شهردار شیراز با اشاره به تاثیر فضای سبز بر پاکی هوای شهرها و شادابی شهروندان، گفت: توسعه فضای سبز شهری علاوه بر تاثیر بسیار مطلوب بر کاهش آلاینده‌های جوی، زمینه‌ساز تولید اکسیژن مناسب است و همین امر باعث افزایش شادابی شهروندان یک شهر خواهد شد.
پاک‌فطرت افزود: طی هفته‌های آینده شاهد بهره‌برداری از ۵ باغ خانواده در نقاط مختلف شیراز خواهیم بود؛ باغ‌های خانواده مکان‌هایی ایمن، امن و آرام برای سپری کردن اوقات فراغت با آسودگی خاطر است.
وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها تامین فضاهایی مناسب برای استراحت و تفریح خانواده‌ها بوده و ایجاد باغ‌های خانواده گامی در راستای تحقق این وظیفه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار