رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر : 7868
  • چاپ خبر : شورا را از حوزه شهرداری بیرون بیاوریم به سمت مردم سوق دهیم

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها اظهار کرد: روند فعلی، شوراها ی شهر را به شورای شهرداری تبدیل کرده است که این موضوع بزرگترین آسیب را به مردم وارد می‌کند.

به گزارش شورانیوز از زنجان ، محمد محمدی، نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با شهرایران در ارزیابی نحوه مدیریت شهری در دوره چهارم اظهار کرد: شوراها با روند فعلی خود در حال تبدیل شدن به یک آسیب برای شهرها هستند زیرا یک رابطه مبهم بین شورا و شهرداری ها بوجود آمده که این رابطه باعث ضربه خوردن به این دو نهاد شده است که در نهایت ضرر اصلی به مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: باید حد و مرز فعالیت شورا و شهردار به درستی مشخص شود و بنده اعتقاد دارم انتخاب شهردار باید توسط رای مستقیم مردم باشد و باید شورا را از حوزه شهرداری بیرون بیاوریم به سمت مردم سوق دهیم.

محمدی اظهار کرد: اگر بخواهیم روند فعلی ادامه پیدا کند باید متخصصین حوزه شهر‌سازی  برای شورای شهرداری کاندید شوند زیرا دیگر آن ها اعضای شورای شهر به حساب نمی‌آیند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: اگر شورا فقط شورای شهرداری باشد باید فقط درباره آسفالت خیابان ها و فضای سبز و مسائل این چنینی نظر دهد اما اگر شورا واقعا شورای شهر باشد می تواند درباره مسائل فرهنگی ، آموزشی و محتوای کتب آموزشی و سیاست های کلان زیست محیطی نظردهد. به طور کلی باید هر عضو شورای شهر نماینده افکار مردم همان منطقه باشد و در نهایت نماینده مجلس هر استان وقتی می خواهد با مردم آن منطقه ارتباط داشته باشد میانبری به نام اعضای شورای شهر در اختیارش  باشند.

محمد محمدی با انتقاد از روند فعلی گفت: اگر به سرعت به موضوع مذکور رسیدگی نشود دموکراسی در کشو دچار آسیب می‌شود و این موضوع در میزان رای مردم در شهرهای بزرگ مشخص است. وقتی مردم در شهرهای بزرگ در انتخابات شوراها کم شرکت می‌کنند به این معنا است که ما نتوانستیم نمایندگی مردم را به دست بیاوریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار