رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
  • کد خبر : 7839
  • چاپ خبر : تجهیز شهر اصفهان به دستگاه زباله سوز پزشکی تا پایان سال جاری

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از تجهیز شهر اصفهان به دستگاه زباله سوز پزشکی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، احمدرضا مصور  در جمع خبرنگاران در خصوص احداث کارخانه هاضم در اصفهان اظهارکرد: کارخانه هاضم شهری یکی از مهمترین نیازهای شهر اصفهان است چرا که بوسیله آن از مواد آلی می توان برق تهیه کرد.
وی اضافه کرد: همچنین شیرابه های خروجی این پسماند ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به محیط زیست هم آسیبی نخواهد رساند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جهت راه اندازی این نیروگاه قراردادی با شرکت “مپنا” منعقد شده است، گفت: یک ماه و نیم از عقد این قرارداد می گذرد و سه ماه دیگر هم برای ادامه کارهای قرارداد فرصت نیاز است.
مصور هزینه مورد نیاز برای راه اندازی این نیروگاه را ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی و مزیت راه اندازی این کارخانه را مدیریت بهتر پسماند شهری تا حدود ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: بازه زمانی احداث کارخانه هاضم یک سال و نیم است.
وی همچنین از راه اندازی سیستم “آر دی اف” در آینده ای نزدیک خبر داد که تا کنون برای عقد تفاهم نامه ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان یکی دیگر از مهمترین نیازهای شهر اصفهان در حوزه مدیریت زباله و پسماند را تجهیز این شهر به دستگاه زباله سوز پزشکی دانست و گفت که این سیستم نیز تا آخر سال ۹۶ در اصفهان راه اندازی می شود.
مصور اضافه کرد: تنها در شهر اصفهان روزانه ۱۸ تن زباله عفونی و بیمارستانی تولید می شود که متولی اصلی مدیریت این مسئله دانشگاه علوم پزشکی است اما شهرداری هم در این راستا همکاریهایی را انجام خواهد داد.
درصدد ساماندهی مشاغل هستیم
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به لزوم ساماندهی مشاغل شهری اصفهان گفت: در شهر اصفهان شاهد مشاغل مختلفی هستیم که تمامی این مشاغل باید به نحو مطلوبی مدیریت و ساماندهی شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: به عنوان مثال در حوزه مشاغلی مانند مغازه های فروش دوچرخه و موتورسیکلت مکانی برای آن در نظر گرفته شده است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید که تاکنون برای ساخت این مکان ۱۲۸ میلیارد در طول سه سال هزینه شده است.
مصور ادامه داد: همچنین در منطقه پینارت ۱۵ هزار متر ابنیه برای ساماندهی مشاغل ساخته شده است که با مجموعه امیر کبیر نیز مجاورت دارد.
افزایش خشکی درختان نسبت به سال گذشته
وی در قسمتی دیگر از صحبت های خود خشکی زاینده رود را باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی از جمله خشکی ریشه های بسیاری از درختان عنوان کرد و گفت: خشکی زاینده رود باعث شده تعداد بسیاری از درختان از ریشه سقوط کنند اما این مسئله را مردم کمتر می دانند و این مسئله نسبت به سال قبل وضعیت بدتری را دارد.
معاون شهردار ادامه داد: متاسفانه برخی از درختان شهر در مقابل بادهایی با سرعت ۳۰ کیلومتری هم دوام نمی آورند و سقوط می کنند و این به دلیل نرسیدن آب به ریشه های درختان است.
مصور اضافه کرد: طبق سند قانونی شیخ بهایی که یک سند تاریخی برای تامین حقابه اصفهان است، این شهر ۶ سهم از ۳۳ سهم از آب را داراست اما مسئله کاهش بارش ها مشکلاتی را در ادامه روند ارائه آب به اصفهان وارد کرده است.
وی میزان آب مصرفی فضای سبز شهری اصفهان را ۳۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان آب برای ۵٫۳ هکتار فضای سبزی است که ۲۴۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است در حالی که این میزان اراضی کمتر از ۱۰ درصد از اراضی شهر را تشکیل می دهد.
وی در ادامه صحبت های خود حرکت اقلیم اصفهان را به سوی گرم و خشک عنوان کرد و افزود: با توجه به این مسئله و  کمبود آب برای آبیاری درختان سعی شده از سیستم های نوین آبیاری استفاده شود.
مصور بیان کرد: در این راستا در سال گذشته ۱۵۱ کیلومتر شبکه آبیاری قطره ای در شهر تاسیس شد چرا که استفاده از فناوریهای نوین آبیاری بهترین راه برای دوری از هدر رفت آب است.
وی اظهارکرد: هزینه های نصب و راه اندازی سیستم های آبیاری قطره ای ۳۴ میلیارد تومان شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار