رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
  • کد خبر : 7739
  • چاپ خبر : تقویت تولید زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی/نقش مهم شورا در حوزه تولید و اشتغال

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تقویت تولید محصولات داخلی از مهم ترین راهبردها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شورانیوز از قم ، ولی الله بیاتی ، با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال عنوان کرد: شورا نقش مهمی در تسریع اجرای پروژه ها در حوزه تولید و اشتغال دارد ما نیز بر اساس وظیفه خود در شوراها در تلاشیم که موانع و بروکراسی های موجود در مسیر تولید و اشتغال حذف شود.

وی تصریح کرد:مساله اقتصاد مقاومتی موضوعی حیاتی برای کشور است چرا که مهم ترین عاملی که دشمن می تواند در رکود اقتصادی ما موفق شود در حوزه اقتصاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس دوراندیشی و زمان شناسی چند سال اخیر را به نام اقتصاد مقاومتی مزین کرده است و بر آن تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل نام گرفت و امسال نیز اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گرفته است و این نام گذاری ها هر یک وظایف و رسالت مسئولان و مردم را به خوبی مشخص می سازد.

بیاتی در مورد ضرورت توجه به رونق تولید گفت:مردم باید به سمت و سوی استفاده از تولیدات داخلی حرکت کنند و از طرف دیگر نیز تولید کنندگان باید در جهت ارتقای کیفیت تولیدات خود گام بردارند.

وی بیان کرد: می توان تولیدات خود را با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد به سمت کیفیت بالا سوق داد تا بتوان در بازارهای جهانی به فرصتی برای رقابت با کالاهای خارجی دست پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: یکی از معضلات جامعه مواجهه با بیکاری قشر جوان است که به واسطه رکود در سال های اخیر شاهد بیکاری تعدادی از جوانان بودیم .

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک ها در حوزه اقتصادی ادامه داد: بانک ها باعث و بانی تعطیلی بسیاری از کارخانجات و افزایش بیکاری بوده اند سودهای کلان وام ها و یا برداشتن کارخانجات و واحدهای تولیدی به جای معوقات بانکی نقش مهمی در تعطیل شدن مراکز تولیدی داشته است.

بیاتی خاطرنشان کرد: شورا در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل در حوزه مدیریت شهری گام های مهمی برداشت که از جمله این اقدامات توجه به مصوبات در احداث سریع پروژه ها بود که طبق مصوبات زمان کوتاهی را برای اجرای پروژه ها در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: امسال نیز تلاش می شود هر یک از پروژه های مصوب به ویژه در حوزه تولید و اشتغال زودتر به بهره برداری برسد تا ظرفیت های لازم برای ارتقای تولید و رفع بیکاری فراهم گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:شورا همچنین آمادگی لازم را برای بررسی و مساعدت در جهت تسهیل و اجرای پروژه ها و یا کمک در جهت نگرش بهتر قانون و رفع بروکراسی ها در مسیر اجرای پروژه های مربوط به تولید و اشتغال را دارد.

وی در خصوص عملکرد شورا در دوره چهارم نیز توضیح داد:براساس اسناد موجود ۹۷ درصد مصوبات شورا مورد تایید فرمانداری قرار گرفته است.

بیاتی تصریح کرد:لوایح با تاکید بر تخصص و با حضور متخصصان در کمیسیون ها به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به پیگیری های لازم سرعت مطلوبی در روند اجرای پروژه ها شاهد بوده ایم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار