رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر : 7658
  • چاپ خبر : اقتصاد روستاها مهمترین مشکل مردم شهر شیراز

نماینده شهر شیراز استان فارس در شورای عالی استان ها گفت: اقتصاد روستاها مهم ترین مشکل مردم شیراز است.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، حسن فریدونی نماینده شهر شیراز استان فارس در شورای عالی استان ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه استان فارس از لحاظ دارا بودن شهرستان بزرگترین استان کشور است، اظهار داشت: این استان ۲۹ شهرستان دارد و از نظر تعداد شهرستان رتبه اول را در کشور دارد.

نماینده شهر شیراز در شورای عالی استان ها به مشکلات موجود در بخش دامداری و کشاورزی این استان اشاره کرد و گفت: وسعت و پتانسیل این استان در بخش صنعتی، کشاورزی و دامداری زیاد است اما سال‌ها است که هیچ نوع اقدامی در راستای استفاده از پتانسیل ها انجام نشده است.

فریدونی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: زمانی در تولید گندم رتبه اول را در کشور داشتیم اما امروزه به دلیل خشکسالی که در استان فارس به وجود آمده وضعیت بسیار نامطلوب شده است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با اشاره به نزدیکی استان فارس با استان خوزستان و بوشهر، تصریح کرد: استان فارس در بحث صنایع پتروشیمی و ذخایر نفتی جایگاه ویژه ای دارد و در این خصوص نیز در سال‌های گذشته کلنگ چندین پروژه پتروشیمی در این استان زده شده اما حتی فونداسیونشان هم اجرا نشده است.

فریدونی اضافه کرد: از دولت تقاضا داریم که این وضعیت را در استان فارس هرچه سریعتر پیگیری و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه استان فارس بزگترین قطب علمی و پزشکی کشور است، تاکید کرد: این استان با مشکلات زیادی مواجه است، به همین دلیل درخواست داریم در راستای ساماندهی مشکلات گام های اساسی برداشته شود.

فریدونی با تاکید بر اینکه استان فارس در خصوص مکان های گردشگری، وضعیت بسیار مطلوبی دارد، گفت: جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در استان فارس است که تعدادی از آن‌ها با مشکل مواجه شده اند، به همین دلیل از وزارتخانه های متولی آن ها درخواست داریم که به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با بیان اینکه عمده ترین مشکل این استان، مشکل اقتصاد در روستاها است، تصریح کرد: امروزه بیشتر روستاهای استان فارس به دلیل امکانات رفاهی و مشکل بحران آب خالی از سکنه شده اند که باید در راستای حل این مشکلات نیز اقداماتی انجام شود.

فریدونی با تاکید بر اینکه با طرح ریزی و برنامه ریزی در بخش صنایع دستی و گردشگری باید امکاناتی در روستاها فراهم کنیم، گفت: با این اتفاق قطعا شاهد مهاجرت شهروندان از روستا به شهر نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارازیت یک نگرانی در مردم شهر شیراز مخصوصا شمال غرب شیراز به وجود آورده است، تاکید کرد: مردم در این خصوص بارها به استانداری و فرمانداری مراجعه کرده اند و در دانشگاه علوم پزشکی نیز جلسات متعددی در خصوص مضر بودن و یا بی خطر بودن این پارازیت ها برگزار شده که تاکنون نتیجه بخش نبوده، به همین دلیل تقاضا داریم مسئولان مردم را از این نگرانی خارج کنند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مردم نگران سلامتی خود هستند، تاکید کرد: باید به این وضعیت رسیدگی کنند، چراکه خطر سلامتی در بین مردم شایعه شده است.

فریدونی با بیان اینکه در شهر صدرا آنتن دهی خطوط مخابرات مخصوصا همراه اول به شدت مشکل دارد، تصریح کرد: صدا و سیما نیز در این خصوص با مشکلات عمده ای مواجه است که باید به حل آن‌ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اجرایی نشدن کامل پروژه عمرانی متروی شهر شیراز، یادآور شد: عمده ترین مشکل متروی شیراز بحث بودجه است که باید محقق شود، چراکه شیراز یکی از کلانشهرهای ایران است و برای کاهش ترافیک به مترو نیاز دارد.

نماینده شهر شیراز در شورای عالی استان ها به فاضلاب شهر صدرا یک عامل زیست محیطی بسیار خطرناک برای شهر شیراز محسوب می شود، اشاره کرد و گفت: رودخانه ای از فاضلاب شهر صدرا به سمت آب های زیرزمینی شهر شیراز روانه است که این موضوع بارها به وزارتخانه های مختلف ابلاغ شده و این مشکل شهر شیراز را تهدید می کند.

فریدونی با اشاره به موضوع بلند مرتبه سازی در شهر شیراز، تصریح کرد: تا زمانی شیراز آلودگی هوا نخواهد داشت که بلند مرتبه سازی در شهر صورت نگیرد، به همین دلیل تقاضا داریم شهرداری از صدور هر گونه مجوزی برای بلند مرتبه سازی خودداری کند.

وی ادامه داد: باید مصوبه ای در دولت به تصویب برسد که کارخانه هایی که در شهرها ایجاد آلودگی می کنند کلا از شهرها خارج شوند، چراکه امروزه یکی از علل اصلی آلودگی هوای شهر شیراز کارخانه سیمان است اگرچه که هم اکنون فیلترهایی برای جلوگیری از آلودگی هوا نصب کرده اند اما باز هم با مشکلاتی مواجه است، به همین دلیل امیدوارم این کارخانه نیز از شهر خارج شود.

نماینده شهر شیراز در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه در راستای ساماندهی بافت فرسوده وضعیت مناسبی نداریم، گفت: اگرچه در برخی از مناطق بازسازی هایی انجام شده اما هنوز تا نتیجه مطلوب فاصله داریم.

فریدونی اضافه کرد: شهرداری شیراز به ساختمان های ناایمن هشدار داده اما باید در راستای استحکام بازار وکیل اقداماتی انجام دهد، چراکه این بازار در جایگاه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به بازسازی و ساماندهی تخت جمشید، گفت: تخت جمشید یک سرمایه ملی برای یک کشور است و سال‌ها است که به عنوان یک مجموعه تاریخی و فرهنگی از آن بازدید می شود، به همین دلیل برای حفظ آن اقداماتی انجام شده است.

نماینده شهر شیراز ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی شهرستان مرودشت از ساخت و سازهای اطراف تخت جمشید جلوگیری کرده و اعلام کرده که اجازه نمی دهد ضربه ای به این بافت تاریخی وارد شود.

فریدونی با اشاره به جمعیت استان فارس، گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ این استان حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در بحث جمعیت پذیری نیز قابلیت های بسیار خوبی دارد.

وی اضافه کرد: استان فارس به عنوان مهد تمدن کشور است، به همین دلیل این موضوع باعث شده شاهد مهاجرت های زیادی به این استان باشیم.

نماینده شهر شیراز با اشاره به تجهیزات آتش نشانی، یادآور شد: سال‌ها است که تجهیزات به روز رسانی نشده‌اند، به همین دلیل درخواست دارم در راستای تکمیل این تجهیزات اقداماتی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار