رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر : 7614
  • چاپ خبر : تضارب ایده‌ها را به عنوان یک فرصت مهم فکری و پژوهشی در نظر بگیریم

دکتر نجفی از آمادگی شهرداری تبریز برای گردآوری برنامه‌های داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز و بهره‌گیری از ایده‌های کاربردی مطرح خبر داد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، شهردار تبریز در دیدار با کارشناسان مرکز پژوهش شهرداری تبریز با اشاره به ثبت‌نام ۶۷۲ داوطلب برای حضور در رقابت انتخاباتی شورای پنجم، اظهار داشت: این آمار، اگرچه ممکن است از نظر برخی کارشناسان، نامتناسب توصیف شود، اما از نگاه دیگر، نشان‌دهنده بسترهای مستعد مردم‌سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری نخبگان و متخصصان از طیف‌های مختلف اجتماعی است؛ از این رو معتقدم باید با نگاه روشن‌تری شمار داوطلبان ثبت‌نام‌شده را مد نظر قرار داده و تضارب ایده‌ها را به عنوان یک فرصت مهم فکری و پژوهشی در نظر بگیریم.

وی با بیان این‌که هر یک از داوطلبان، با اندیشه‌ها، تجارب و انگیزه‌های مشخصی، وارد فضای انتخاباتی شده‌اند، اظهار داشت: طبیعی است که از این بین، تنها ۱۳ نفر قادر به حضور در شورای پنجم خواهند بود؛ با این حال، برنامه‌ها و آرای داوطلبان را قدر می‌دانیم و مصمم هستیم که ایده‌های کاربردی هر یک از داوطلبان را در خدمت پشتوانه‌های مطالعاتی و تصمیم‌سازی‌ حوزه مدیریت شهری قرار دهیم.

شهردار تبریز با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: آموزه‌هایی که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص پشتوانه‌های پژوهشی و تحقیقاتی اقتصاد مقاومتی عنوان کرده‌اند،  راهبرد ارزشمندی است که نقش اساسی در کاهش هزینه و خطا خواهد داشت. امروزه شهرداری‌ها برای کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش بازده کاری، بیش از پیش، نیازمند تقویت زیرساخت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی هستند؛ هر چه ایده و پژوهش در یک سیستم خدمتگزار منسجم‌تر باشد، زمینه‌ فعالیت‌های فیزیکی، اشتغال و تولید نیز طبیعتاً بیشتر مهیا خواهد شد.

دکتر نجفی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های شهرداری تبریز، به عنوان بستر ارزشمند مطالعات مدیریت شهری، در خدمت داوطلبان گرانقدر است تا برنامه‌ها و افکار ارائه‌شده توسط داوطلبان را در قالب یک گنجینه ارزشمند علمی و برنامه‌ریزی تدوین کرده و در تصمیم‌سازی‌‌های آتی شهر ارائه دهد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: گردآوری برنامه‌های داوطلبان، نقش کارساز در سالم‌سازی فضای رقابتی خواهد داشت و قابلیت‌های عملیاتی ایده‌ها را مشخص خواهد کرد.

گفتنی است با دستور شهردار تبریز، پست الکترونیکی مرکز پژوهش‌های شهرداری تبریز به نشانی RPC@Tabriz.ir برای دریافت برنامه‌ها و نظرات داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز منظور شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار