رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
  • کد خبر : 7594
  • چاپ خبر : اگر در پروژه های شهری جنس خارجی خریداری شود پول آن را نمی پردازیم

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان گفت: اگر در پروژه های شهری جنس خارجی خریداری شود پول آن را نمی پردازیم.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، عبداالرسول جان نثاری ، با اشاره به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۵ طی جلساتی با دبیر قرارگاه موارد مرتبط با تحقق اقتصاد مقاومتی در میان گذاشته شد که یکی از این موارد ابلاغ موضوع استفاده از مصالح ساختمانی ایرانی در تمامی پروژه های شهری است.
وی افزود: طبق گفته دبیر این قرار گاه که آمار خوبی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری ارائه کردند، درصد زیادی از این موضوع تحقق یافته است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان اضافه کرد: حتی اگر اجناس خارجی هم توسط کارگزاران خریداری شد، مبلغ آن در، صورت وضعیت نهایی ارائه نخواهد شد زیرا موضوع الزام خرید اجناس ایرانی به همه سازمانها ابلاغ شده است.
جان نثاری با اشاره به اینکه پروژه های شهری با هزینه های بیت المال ساخته می شود گفت: از این رو یکی از تاکیدات کمیسیون عمران در مورد پروژه های شهری دوری از اسراف در این پروژه هاست.
وی با بیان اینکه بهینه کردن مصرف تجهیزات شهرداریها یکی دیگر از تاکیدات این کمیسیون بوده است اضافه کرد: به عنوان مثال از تمامی موتورخانه های شهرداری ها، آماری دریافت شد تا مصرف آن مشخص و در صورت نیاز به تعمیر، به آن توجه شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید در راستای استفاده از مصالح نوین در ساخت پروژه ها هم توجه شود، اذعان کرد: توجه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: به عنوان مثال دیوار ها و شیشه های ساختمان های شهرداری ها ممکن است به دلیل فرسودگی هدر رفت انرژی زیادی داشته باشند که باید آنان را تعویض کرد.
جان نثاری اضافه کرد: همچنین توجه به مکان و اندازه پروژه هم یکی دیگر از تاکیدات کمیسیون بوده است تا پول بیت المال به درستی مصرف شود.
وی با اشاره به اینکه برای انجام یک پروژه شاید چندین مسیر اجرا وجود داشته باشد گفت: این مسئله هم به خوبی می تواند در راستای کاهش هزینه ها موثر باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه موضوع زمان بر بودن پروژه ها هم یکی از مسائل مهمی است که می تواند بر هزینه ها موثر باشد، گفت: یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی کوتاه کردن زمان اجرای پروژه هاست.
جان نثاری در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از پیمانکاران خارجی هم جزء مصادیق نفی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود گفت: استفاده از پیمانکاران ایرانی هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید انجام شود که در شهر اصفهان هیچ پروژه ای با پیمانکاران خارجی انجام نمی شود، البته در مشاوره ها و یا نقشه کشی ها، شاید از شرکت های خارجی استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار