رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر : 7559
  • چاپ خبر : راه اندازی پروژه های عمرانی شاخص شهر ، هدیه مدیریت شهری به مردم اصفهان

شهردار اصفهان گفت: محور اقدامات عمرانی شهر اصفهان حل مسائل زیست محیطی و ترافیک است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز کشور قرار دارد و همچنین جاذبه های تاریخی شهر هر سال میزبان بسیاری از هموطنانمان در کشور است.
وی با اشاره به اینکه امسال با حمایت شهروندان شهر متفاوت را کلید زدیم، افزود: برای اصفهان آینده خوبی را می بینیم، کلانشهرها با چالش های زیادی از جمله مسائل زیست محیطی و ترافیکی مواجه هستند بنابراین تلاش کردیم در حوزه های مختلف متفاوت باشیم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهر برای پذیرایی از شهروندان و مسافران نوروزی آماده شده است، گفت: اصفهان در حوزه زیباسازی، فضای سبز و نظافت شهر اقدامات متنوعی انجام داده است.
جمالی نژاد با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی نیز در نقاط مختلف شهر اصفهان پیش بینی شده است، افزود: رخدادهای فرهنگی متنوعی در شهر و در مناطق ۱۵ گانه برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه اصفهان با همکاری میراث فرهنگی، برگزاری ورزش نمادین چوگان در میدان امام(ره) و برگزاری تئاتر طنز و خیابانی و جشن های عیدانه در نقاط تفریحی و مناطق مختلف شهر از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ایام نوروز است.
وی اظهارکرد: شهررویاها، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ پروانه ها، باغ گلها و غیره جاذبه های تاسیسی اصفهان هستند که در کنار آثار تاریخی شهر بسیار جذاب است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امسال پروژه های عمرانی شاخص شهر به بهره برداری می رسد و این هدیه ای به مردم اصفهان است، گفت: ۳ پروژه قدیمی و شاخص مرکز همایش های بین المللی اصفهان، احیای میدان امام علی(ع) و قطار شهری اصفهان با سرعت در حال اجراست و در سال جدید به نتیجه خواهد رسید.
جمالی نژاد افزود: احداث پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان با قوت ادامه دارد و در سال جدید بخشی از آن تکمیل می شود.
وی به احیای میدان امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول و بخشی از فاز دوم احیای میدان شامل احداث زیرگذرها تکمیل شده است و اکنون ادامه فاز دوم و احداث فاز سوم شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع و پروژه های اطراف در دست اجراست.
شهردار اصفهان اضافه کرد: احداث پروژه قطار شهری قصه پر غصه شهر اصفهان است که قول دادیم سریعتر اجرایی شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه فاز اول و دوم خط یک مترو به بهره برداری رسیده است، گفت: فاز سوم خط یک مترو تا خردادماه امسال تکمیل می شود و به این ترتیب خط یک مترو به میدان آزادی می رسد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط دوم مترو از زینبیه آغاز شده است، افزود: امید است پروژه خط دوم مترو با سرعت اجرایی و ظرف ۳ الی ۴ سال آینده تکمیل شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: احداث خط سوم مترو از میدان آزادی به سمت خیابان شفق در دستور کار است که برای اجرای آن با بنیاد مستضعفان صحبت شده است.
جمالی نژاد تاکیدکرد: محور اقدامات عمرانی شهر اصفهان حل مسائل زیست محیطی و ترافیک است چرا محیط زیست و ترافیک دو رنج کلانشهرها محسوب می شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث رینگ حفاظتی شهر اصفهان در ادامه رینگ سوم ترافیکی در دستور کار است، گفت: احداث رینگ حفاظتی شهر از اواخر سال گذشته از منطقه ۱۴ آغاز شده و در سال جدید به منطقه ۱۵ و ۱۲ می رسد.
شهردار اصفهان با اشاره به احداث پروژه استقلال اظهارکرد: پروژه استقلال یکی از ابرپروژه های شهر اصفهان محسوب می شود که در آن ۸ زیرگذر و روگذر در آن احداث می شود.
جمالی نژاد اعلام کرد: ظرف ۲ ماه آینده ابرپروژه استقلال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: احداث پروژه شهید بالایی(اشکاوند) در ادامه رینگ چهارم و حفاظتی شهر در دست اجراست و به زودی تکمیل می شود.
شهردار اصفهان گفت: احداث ابرپروژه میدان پینارت، تعریض میدان ارغوانیه و خیابان سلمان فارسی از دیگر طرح های شاخص اصفهان به شمار می رود که بعد از چندین سال محقق می شود.
جمالی نژاد اظهارکرد: در شهر اصفهان حداقل ۴۰ ابر پروژه و ۱۱۸۰ پروژه در مناطق شهر در دست اجراست.
وی با تاکید بر اینکه تمام پروژه ها نتیجه یک کار تیمی است، گفت: شهروندان نیز از پروژه ها و فعالیت های شهرداری پشتیبانی می کنند انصافا حمایت شهروندان خوب بوده است.
شهردار اصفهان با اشاره به دیگر پروژه های شهر اصفهان گفت: احداث نمایشگاه بین المللی اصفهان ، تعریض پل فلزی، زیرگذر دانشگاه صنعتی و پردیس گردشگری در شرق اصفهان از جمله طرح هایی است که امسال به بهره برداری می رسد.
جمالی نژاد افزود: امسال احداث بزرگترین پردیس فرهنگی هنری شهر اصفهان برای استفاده هنرمندان کشور نیز به زودی آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه در ساماندهی مشاغل انقلاب بزرگی ایجاد شده است، گفت: ساماندهی مشاغلی همچون صنعت چوب، شهرک مبل، موتورسیکلت و خوارو بار فروشی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
شهردار اصفهان به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های شهر در دستور کار است.
جمالی نژاد تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه ها امسال اصفهان را شهری متفاوت کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار