رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
  • کد خبر : 7488
  • چاپ خبر : تصویب افزایش بودجه در بخش مبادی ورودی شهر مشهد

اعضای شورای شهر با پیشنهاد ایجاد تغییرات و افزایش بودجه در بخش مبادی ورودی شهر مشهد موافقت کردند.

به گزارش شورانیوز ازمشهد ،  یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر در ساختمان تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد.

بررسی بودجه برنامه زیباسازی شهری به‌عنوان نخستین دستور در صحن علنی شورای شهر مطرح شد. حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی‌امیری در این باره اظهار داشت: در سال گذشته بنا بود تا سازمانی در زمینه زیباسازی شهری شکل بگیرد اما در حال حاضر شاهد هستیم که ۱۲ سازمان در زمینه زیباسازی شهری فعالیت دارند.

وی افزود: در این بودجه، توجهی به نورپردازی شهر به صورت کامل نشده است؛ زیرگذر بسیاری از پل‌ها هم اکنون به سبب نبود همین نورپردازی کامل استاندارد نیستند و مردم در این بخش مشکلاتی دارند.

عضو شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: بودجه‌ای که هم‌اکنون در سال آخر شورای شهر به صورت انقباضی تدوین می‌شود باید افزایشی تدوین می‌شد تا تاثیرات خود را نشان دهد.

مهدی ذاکرالحسینی عضو شورای شهر مشهد به عنوان مخالف به پیشنهادات حجت‌الاسلام اخلاقی گفت: در زمینه پیشنهاد دادن بودجه باید به کار تخصصی اعتقاد داشته باشیم و باید ببینیم که به موضوعات باید چه دیدی نگاه می‌کنیم.

موسی شربت‌دار معاون برنامه‌ریزی شهردار در ادامه بررسی این لایحه اظهار داشت: پیشنهاداتی که هم‌اکنون به بودجه وارد می‌شود می‌تواند سبب ایجاد برخی ناهماهنگی‌ها شود. در زمینه برنامه‌ریزی ما برای تخصیص اعتبار به طرح‌های پیشنهادی مردم اعلام می‌دارم که از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه‌ای که از معاونت‌های مربوطه دریافت کرده‌ایم تنها توانستیم به ۹۸۰ پروژه اعتبار تخصیص بدهیم.

در نهایت اعضای شورای شهر با پیشنهادات حجت‌الاسلام اخلاقی در زمینه ایجاد تغییرات و افزایش بودجه در بخش مبادی ورودی شهر موافقت کردند.

بررسی برنامه بافت‌های ناکارآمد شهری به بودجه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدون هیچ تغییری به تصویب اعضای شورای شهر رسید. همچنین برنامه حمل و نقل عمومی با بودجه پیشنهادی ۴ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریالی به‌عنوان سومین دستور کار توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

عامری‌فرد؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد در ابتدای بررسی این طرح اظهار داشت: کمیسیون تلفیق زمانی را برای بررسی برنامه‌های حمل و نقل به کمیسیون ندادند. دوستان باید اجازه بدهند تا کمیسیون در زمینه موارد مورد نیاز تغییرات را اعلام کنند تا کاستی‌های قبل برطرف شود.

وی بیان داشت: اینکه می‌گویند بودجه حمل و نقل در سال ۹۶ افزایش یافته درست نیست؛ در زمینه خط بی.آر.تی در سال جاری از محل فروش اتوبوس‌ها ۶۰ میلیارد تومان بنا بود تا به این پروژه اختصاص یابد اما این بودجه به سال آینده انتقال یافت حال برخی تصور می‌کنند که بودجه ما در سال اینده افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد:  اسناد موجود در کمیسیون تلفیق نشان می‌دهد که تمام پیشنهادات ما در سند ضمیمه است و در زمینه بررسی بندهای بودجه حمل و نقل در وقت اختصاص داده شده به ما تنها یک بند مورد بررسی قرار گرفت و ۲۴ بند دیگر بدون بررسی به صحن علنی آمد.

محمد سهیلی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره اظهار داشت: در زمینه اتوبوسرانی و مینی‌بوس‌رانی ما نمی‌توانیم از منابع دیگر برداریم و روی حمل و نقل بگذاریم چراکه در حال حاضر نیز بودجه قطار شهری نیمی از بودجه ما را اشغال کرده است.

در پایان بررسی این لایحه، عامری‌فرد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر پیشنهادی را مبنی بر افزایش دوبرابری بودجه تجهیز و تعمیرات اساسی پایانه اتوبوسرانی درون شهری از ۴۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون تومان را ارائه کرد که مورد تصویب اعضای شورای شهر نرسید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار