رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
  • کد خبر : 7471
  • چاپ خبر : پیشنهاد افزایش ۶ تا ۹ درصدی نرخ تاکسی‌ها در سال ۹۶

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جدید تا مصوبه شورای شهر مشهد هیچ افزایش نرخی نخواهیم داشت و در سال ۹۶ پیشنهاد افزایش ۶ تا ۹ درصدی نرخ تاکسی‌ها را داریم.
 

به گزارش شورانیوز از مشهد ، سید‌مهدی علوی‌مقدم امروز در نشست خبری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری رکورد جدیدی را در سال جاری در بحث نوسازی به ثبت رساندیم، اظهار کرد: در سال ۹۳ و ۹۴، ۲۲۰۸ دستگاه تاکسی نوسازی و در سال جای ۲۲۲۰ دستگاه را نوسازی کردیم یعنی در سال جاری معادل دو سال قبل و معادل ۱۲ سال قبل در نوسازی ناوگان موفق بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش سرویس‌دهی، سازمان تاکسیرانی برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز در نظر گرفته است، ۷۰۰ تاکسی در اطراف حرم مستقر می‌شود که بیشتر نوسازی شدند ضمن این که این ناوگان در آماده‌باش کامل هستند و برنامه‌ریزی کردیم با ۱۰۰ دستگاه تاکسی این میزان از ناوگان را تقویت کنیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: ۱۱۰ دستگاه تاکسی در مبادی ورودی فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها مستقر هستند، ۴ شبکه بیسیم با ۲۱۰۰ دستگاه به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند همچنین ۱۰۰ دستگاه ون در اطراف حرم پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اقدامات نظارتی در حوزه تاکسیرانی، گفت: ۲۰ گشت خودوریی و دو گشت موتوری بر عملکرد تاکسیرانان نظارت می‌کنند، ۱۵ پایگاه دریافت شکایت نیز پیش‌بینی شده است و گشت‌های مشترک با پلیس راهور و سازمان صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شود.
علوی‌مقدم گفت: امسال در حوزه تاکسیرانی برای اولین بار در کشور ۴۰ ایستگاه مجهز به سیستم نظارت تصویری به صورت شبانه‌روزی شدند و پلیس راهور تخلفات را ثبت می‌کند همچنین مسائل انضباطی به رانندگان تاکسی پیامک می‌شود. بازرسی‌های نامحسوس به خصوص اطراف حرم صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه سیاست ما در تاکسیرانی بر دو محور آموزش و فرهنگ‌سازی قرار است، گفت: در این زمینه ۳۰۰ نفر از رانندگان بحث‌ها فرهنگ میزبانی آموزش زبان عربی و انگلیسی آموزش دیدند، دوره‌های آموزش نیز برای بازرسان در زمینه مشتری مداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار