رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر : 7457
  • چاپ خبر : بودجه پیشنهادی سال ۹۶ سازمان‌های تابعه شهرداری قم تصویب شد

در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم در سال ۹۵ بودجه پیشنهادی سال ۹۶ سازمان‌های تابعه شهرداری قم تصویب شد.

 به گزارش شورانیوز از قم ، دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر قم و آخرین جلسه در سال ۹۵ عصر امروز با حضور اعضا و به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه با توجه به صورت‌جلسه‌ای که از پیش مشخص شده بود ۲۱ لایحه و طرح مطرح و در معرض رای اعضا گذاشته شد.

سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار، قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، بیطرفان معاون امور مالی، رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری در این جلسه حضور یافته و مطالب خود را در خصوص طرح‌ها و لوایح مطرح کردند.

در ابتدای این جلسه عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم جزئیات بودجه‌ پیشنهادی هفت سازمان زیرمجموعه شهرداری برای سال ۹۶ را مطرح کرد.

در ابتدا ذاکریان بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری را تشریح کرد.

براساس جزئیات اعلام شده از سوی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری با ۱۲ درصد افزایش به ۴۱ میلیارد ریال، سازمان اتوبوسرانی با ۶ درصد افزایش به حدود ۷۹ میلیارد ریال، سازمان تاکسیرانی با ۱۹ درصد افزایش به حدود ۳۱ میلیارد ریال، سازمان حمل و نقل و ترافیک با هشت درصد افزایش به حدود ۱۳۰ میلیارد ریال، سازمان زیباسازی با ۶۳ درصد افزایش به حدود ۹۰ میلیارد ریال، سازمان مدیریت پسماند با ۵۳ درصد افزایش به حدود ۸۷ میلیارد ریال و سازمان فرهنگی ورزشی نیز با ۷۳ درصد افزایش به حدود ۸ میلیارد ریال رسید.

همچنین براساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر قم بودجه سال ۹۶ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هزار و ۴۳ درصد افزایش به ۳۱۶ میلیارد ریال رسید.

این افزایش چشم‌گیر به دلیل اضافه شدن فصل حقوق و مزایای پرسنل در بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است. پیش از این حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی به صورت متمرکز در بودجه شهرداری دیده می‌شده است.

البته در این خصوص اعضای شورای شهر قم تاکید کردند که حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی باید متناسب و همزمان با حقوق و مزایای دیگر کارکنان شهرداری پرداخت شده و اختلافی در پرداخت وجود نداشته باشد.

عباس محمدی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اظهار کرد: شهردار طی یکسال اخیر توجه ویژه‌ای به سازمان آتش‌نشانی داشته‌اند و شاهد توسعه امکانات سازمان طی این مدت بوده‌ایم.

در جلسه قبل شورا نیز بودجه پیشنهادی برخی دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری قم از جمله سازمان آرامستان‌ها، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه و پایانه‌های مسافربری به تصویب رسانده بود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: رهبری هم نگاه ویژه به توسعه تجهیزات آتش‌نشانی در قم داشتند و به همین خاطر در سفر ایشان اعتبارات خوبی اختصاص گرفت و شاهد توسعه امکانات با حمایت‌ها بوده‌ایم.

در ادامه این جلسه کمیسیون امور زیربنایی شورا هفت مطلب را مطرح کرد که شامل توافقنامه شماره ۲۶۵۶۸۹ پلاک ثبتی ۱۹۵۵، توافقنامه شماره ۲۷۲۱۴۳، اخذ مجوز اعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملک اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی اعم از فاز پنج عماریاسر و بازگشایی گردش به راست از خیابان معلم به ۵۵ متری عماریاسر بود که به تصویب رسید.

همچنین سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا در این جلسه بحث توافقنامه شماره ۱/۲۶۱۱۴۹ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مالک پلاک‌های ثبتی ۴۰۴۸، ۴۰۴۸ و ۴۰۵۰ را مطرح کرد.

براساس این مصوبه مجوز تغییر کاربری پلاک‌های ثبتی در خیابان معلم برای احداث مجتمع اداری حوزه‌های علمیه با سهم ۴۵ درصد برای شهرداری و ۵۵ درصد برای حوزه‌های علمیه صادر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: در این پروژه ما با حوزه توافق کردیم و برنامه حوزه برای احداث مجموعه‌ای فرهنگی و آموزشی در این زمین است.

بیاتی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه در شرایط فعلی تعامل ویژه‌ای با شهرداری دارد بیان کرد: در شرایط فعلی متناسب با تعاملی که حوزه علمیه با شهرداری دارد باید بتوانیم همکاری خوبی در راستای توسعه خدمات و امکانات حوزه‌های علمیه داشته باشیم.

محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه اظهار کرد: این زمین با کاربری باغ بوده و در حال تغییر کاربری باغ هستیم که نیاز است در جزئیات آن بازنگری صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست، توسعه فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات بیان کرد: با توجه به سخنان رهبری که بر حفظ باغات تاکید داشتند حتی برای مدارس علمیه نباید از سخنان رهبری عدول کنیم.

وی تصریح کرد: ضمنا می‌توان به عنوان جایگزین این زمین که کاربری فضای سبز و باغ دارد زمینی به حوزه در بلوار پیامبر اعظم به صورت معوض و حتی با متراژ بیشتر داد.

حجت‌الاسلام سعید روحانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در موافقت با توافق صورت گرفته برای تغییر کاربری زمین برای احداث مجتمع حوزوی در خیابان معلم بیان کرد: ما در مواقع مختلف از ظرفیت‌های حوزه استفاده می‌کنیم و حالا هم باید در حمایت از حوزه توافق برای توسعه امکانات حوزه داشته باشیم.

نامه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره ۱۲۴۶۱ موضوع توقف عملیات اجرایی ساخت سر درب ورودی به صحن حضرت فاطمه حرم مطهر حضرت معصومه(س) بحث دیگری بود که از سوی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.

شورای اسلامی شهر قم اوایل اسفندماه در جلسه‌ای رسمی، اجرای مناره‌ها و سردرب صحن جدید فاطمی حضرت معصومه(س) را مغایر با طرح‌های مصوب شهری دانسته بود و خواستار توقف آن و بررسی مجدد طرح شده بود.

براساس این مصوبه شورای شهر باید مسوولان پروژه طرح را به تاییدیه شهرداری رسانده و برای اتمام آن از شهرداری مجوز می‌گرفتند که فرمانداری در بررسی این مصوبه، آن را خارج از حیطه وظایف شورای شهر دانسته است.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم در خصوص این مصوبه شورای شهر گفت: در جلسه فرمانداری نیز بر این نکته تاکید شده که برای اجرای این پروژه و بررسی نقشه‌ها باید اطلاعات لازم به شهرداری ارائه می‌شده و بر همین اساس بر مصوبه شورا اصرار کرده‌ایم.

در پایان پس از توضیحات رئیس کمیسیون امور زیربنایی و اعضا، تصمیم بر این شد که شورای شهر بر این مصوبه اصرار ورزیده و آن را به شورای حل اختلاف ارسال کنند.

همچنین سعادت طلب در این جلسه بحث اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال ۹۶ و اصلاح بودجه سال ۹۵ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) را مطرح کرد.

براساس جزئیات مطرح شده از سوی رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر، بودجه مصوب سال ۹۵ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که با هفت درصد کاهش به ۹۳ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ به ۱۰۸ میلیارد ریال تصویب شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در این جلسه بحث اخذ مجوز بخشش تاخیر و تادیه چک‌های برگشتی بابت عوارض پلاک ثبتی ۱۰۶۰۵/۲۱۰ را مطرح کرد که به تصویب نرسید.

درخواست مساعدت در پرداخت عوارض پلاک ثبتی ۲۵۲۲/۶/۱۶۹ بابت پایگاه سلامت از دیگر مواردی بود که از سوی آتش‌زر مطرح شد و با نظر اعضا مقرر شد که این لایحه از دستور خارج و اختیار برای تصمیم‌گیری به شهردار قم داده شود.

عباس ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه درخواست مساعدت در پرداخت عوارض پلاک ثبتی ۲۵۲۲/۶/۱۶۹ بابت پایگاه سلامت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث طرح تحول سلامت توسعه پایگاه‌ها را شهر قم مد نظر دارد و اقدامات زیادی در این بخش انجام داده و این لایحه نیز در همین راستا به شورا ارسال شده است.

بحث اخذ مجوز صدور گواهی عدم خلاف بابت موسسه تحقیقاتی و فرهنگی مفید قم نیز مورد تصویب اعضای شورا قرار نگرفت.

 بحث درخواست صدور پروانه ساختمانی احداث بنا بر روی املاک به شماره پلاک‌های ثبتی ۴۰۴۸، ۴۰۴۹ و ۴۰۵۰ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از دیگر مواردی بود که در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم توسط آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در معرض رای اعضا گذاشته شد و به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار