رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر : 7429
  • چاپ خبر : عدم توجه به طرح جامع حمل و نقل عمومی

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در زمان آغاز به کار شورای چهارم کرج، هنوز طرح جامع حمل و نقل عمومی ارائه نشده بود، گفت: با پیگیری‌های شورای چهارم، این طرح مصوب و ابلاغ شد اما به صورت جامع و کامل به آن توجه نشد.

 به گزارش شورانیوز از کرج ، مریم قهرمانی‌صارم اظهار داشت: آنچه که از همه بیشتر به چشم می‌آید علاوه بر کلان‌نگری در حوزه معماری و شهرسازی و توسعه زیرساخت‌های شهری، غافل نشدن از نیازهای خرد در محلات کوچک و مرتفع کردن آنها در برنامه‌ها بوده است.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: به همان نسبت که شورا و شهرداری باید توجه به پروژه‌های بزرگ را در برنامه‌ریزی‌های عمرانی خود مورد توجه قرار دهند، به همان نسبت هم باید رفع کمبودها، مشکلات و نارسایی‌های محلات کوچک به‌ویژه محلات کم برخوردار را مورد عنایت قرار بدهند. نگاه عاری از سیاست زدگی را نیازمند تصمیمات شورا می‌دانم و برخورد سیاسی را آفت بزرگ کار شورایی قلمداد می‌کنم.

عضو پارلمان شهری کرج خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که خروجی و برایند برخی مصوبات که با چاشنی سیاسی صورت می‌گیرد به نفع مردم نیست و می‌گویند برخی شورا را با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته‌اند و در بعضی موارد نگاهشان به موضوعات پیش از در نظرگرفتن ضروریات و نیازهای شهر نگاهی شخصی است.

وی به  حمل و نقل عمومی در محلات و مناطق کوچک اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی امکاناتی نظیر مترو و خطوط بی آر تی در شهرهای بزرگ معمولا در مناطق مرکزی و خیابانهای اصلی شهر امکان‌پذیر است و در صورتی که ما نتوانیم امکانات حمل ونقل عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی را در محلات و مناطق اطراف شهر افزایش دهیم، در این صورت در مبحث کاهش ترافیک چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: شهرداری فقط در صورتی می‌تواند در موضوع کاهش ترافیک و کاستن از آمار استفاده از خودروهای شخصی موفق باشد که سایر امکانات حمل ونقل عمومی را از مبداء و در محلات و مناطق دور از مرکز شهر فراهم کند.

 قهرمانی صارم با توجه به اینکه در زمان آغاز به کار شورای  چهارم کرج، هنوز طرح جامع حمل و نقل عمومی ارائه نشده بود، عنوان کرد: با پیگیری‌های شورای چهارم، این طرح مصوب و ابلاغ شد اما به صورت جامع و کامل به آن توجه نشد و در نهایت  پلها، تقاطعات و زیرگذرهای بسیار زیادی در شهر اجرا شد که این طرح‌های بزرگ صرفا شرایط تردد خودروهای شخصی را تسهیل می‌کند و در نهایت نمی‌تواند آمار قابل توجهی از میزان ترافیک را کاهش دهد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج تصریح کرد: در صورتی می‌توان با کاهش قابل توجه آمار و حجم ترافیک شهری روبه‌رو شویم که به نسبت اجرای پروژه‌های بزرگی مانند پل و تقاطعات غیر همسطح، به همان نسبت به توسعه امکانات حمل و نقل عمومی هم توجه کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار