رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر : 7413
  • چاپ خبر : شهرداری همدان باید بروکراسی اداری و کاغذ بازی را حذف کند

رئیس شورای شهر همدان از برنامه ریزی برای ساخت ۷۴ فرهنگسرا در محله‌های همدان خبر داد و گفت: شهرداری همدان باید بروکراسی اداری و کاغذ بازی را حذف کند.

به گزارش شورانیوز از همدان ، رضا میرزایی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت با بیان اینکه زمینه‌ توسعه‌ هر جامعه‌ای با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با اقدام فرهنگی محقق می‌شود، افزود: در قیاس بودجه‌ شهرداری همدان و تخصیص اعتبارات با کلان‌شهرها بودجه‌ای که برای پروژه‌های فرهنگی در همدان دیده شده در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد.

میرزایی با اشاره به اینکه زمینه‌ توسعه‌ اقتصادی و شهری، فرهنگ حاکم بر جامعه است، گفت: اگر بسترسازی‌ها ممکن شود جامعه سیر توسعه را به نحو ایده‌آل طی می کند و اگر بستر فرهنگی فراهم نشود هرچه قدر پروژه افتتاح شود و سرمایه‌گذاری انجام گیرد خروجی مطلوب نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه محل فعلی مجموعه ولایت در چند سال گذشته کشتارگاه بود، عنوان کرد: این محیط بسیار نامناسب بود و امروز با احداث این مجموعه بستر مناسبی فراهم‌شده تا ساکنین مجیدآباد و خضر بدون دغدغه و استرس به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف توسعه فرهنگسراها در شهر همدان است، اظهار داشت: هدف احداث ۷۴ فرهنگسرا در ۷۴ محله همدان است که دستورالعمل این اقدام در شورای سوم و چهارم تدوین شد.

میرزایی با اشاره به اینکه در برخی مواقع بی‌تقوایی‌هایی انجام می‌شود که مردم قسمت خالی لیوان را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و نیمه‌ پر را نمی‌بینند، افزود: مدیریت شهری و شهروند لازم و ملزوم هم هستند و تا شهروند به ضوابط شهرسازی و مباحث شهرداری مستحضر نباشد شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند به نحو احسن انجام‌وظیفه کند.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری سیستم کاغذبازی غلط را اصلاح نکند نمی‌تواند خدمات خوبی ارائه کند، گفت: شهرداری و مدیریت شهری یک مجموعه عمومی غیردولتی هستند که با دریافت عوارض شهروندی به همان میزان خدمات توسعه‌ شهری ارائه می‌کنند.

میرزایی با اشاره به عدم فعالیت برخی مجموعه‌های فرهنگی در ادارات، عنوان کرد: مدیریت شهری اجازه ندهد فرهنگسراها همچون سوله برخی ادارات متروکه شود.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه زمینه توسعه و تحول جامعه با اجرای پروژه های فرهنگی میسر می شود، گفت: عدم ایجاد بسترهای فرهنگی، هدر رفت سرمایه گذاریها را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار