رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر : 7389
  • چاپ خبر : شورای شهر باید پاسخ‌گوی همۀ مشکلات شهروندان باشدنه صرفا امور شهرداری‌ها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: «براساس قانون اساسی و دیگر قوانین جاری کشور، شورای شهر شورای اسلامی شهر است و باید پاسخ‌گوی همۀ مشکلات شهروندان باشد نه صرفا امور شهرداری‌ها.».

به گزارش شورانیوز از مشهد ،  غلامرضا بصیری‌پور روز گذشته در نطق پیش از دستور جلسۀ علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: «اخیرا، در پی اعتراض جمعی از اعضای شورا به مراجعان دفتر بنده از نظر فیزیکی، امنیتی و اخلاقی، هیئت رئیسۀ شورا مقرر کرد که امور مربوط به غیر از شورا در خارج از تالار شهر پاسخ‌گویی شود.».
وی افزود: «خیلی علاقه‌مندم بدانم این جمع معترض از اعضای شورای شهر چه کسانی بوده‌اند. اگر آن‌هایی هستند که در سه سال گذشته برای بندۀ حقیر که رای اول مردم را داشتم آن‌قدر محدودیت ایجاد کردند تا حتی عضو کمیسیون فرهنگی نباشم حرفی نیست اما، اگر دوستان دیگری هستند، حتما برای حل مشکلات مردم باید از آنان کمک گرفت.».
وی تصریح کرد: «اینکه آیا حضور مردم محروم و به فرمودۀ حضرت امام(ره) «پا‌برهنه‌ها» در شورای شهر مشکل امنیتی فیزیکی و یا اخلاقی دارد برای مردم بسیار جای سوال است.».
وی ادامه داد: «مگر این مردم از آن سوی مرزها آمده‌اند که مشکل امنیتی دارند؟ چه مشکلی ایجاد کرده‌اند که می‌گویند مشکل فیزیکی یا اخلاقی دارند؟ من خودم سال‌ها مسئول امنیت شهر بودم. اصلا حرف خوبی در حق مردم نیست.».بصیری‌پور با طرح سوالی خاطرنشان کرد: «مگر این‌هایی که برای حل مشکلاتشان به شورای شهر مراجعه می‌کنند چه کسانی هستند؟ آیا غیر از پدران، مادران، همسران، برادران، خواهران و فرزندان ایثارگران، شهدا، جانبازان یا برادران و خواهران عزیز بسیجی‌ای هستند که اعضای شورای شهر، هر چهار سال یک بار، با رای آنان بر صندلی‌های این شورا تکیه می‌زنند؟».

مردم شورا ی شهر را ملجاً و پناهگاه خود می دانند
وی گفت: «مردمی که به شورای شهر می‌آیند در حقیقت شورا را ملجا و پناهگاه خود می‌دانند. باید خوش‌حال باشیم که حضور مردم را هرچه بیشتر داشته باشیم. روزی که مردم از شورا ناامید شوند آن روز روز خوبی برای شورا نخواهد بود.».وی بیان کرد: «فرض کنید جوانی که نه پدر دارد و نه مادر به دفتر من و شما مراجعه کند و از فشار زندگی، بیکاری، بیماری و عدم تامین معاش فریاد هم بزند. آیا پاسخش این است که چون امنیت و آسایش ما به خطر می‌افتد حق ورود به شورا را
ندارد؟».
وی خاطرنشان کرد: «ضمن احترام به تصمیم هیئت رئیسه که حق قانونی آن‌هاست، از این پس، تا پایان دورۀ شورای چهارم، ملاقات حضوری مردمی را در شورای شهر مشهد تعطیل و به مکان دیگری منتقل می نمایم. حتی، اگر لازم باشد، میز خود را در گوشه‌ای از میدان شهدا می‌گذارم.».
عضو شورای شهر در بخش پایانی اظهارات خود به موضوع تبلیغات مدیریت شهری در شبکه‌های صدا و سیما هم اشاره کرد و گفت: «آیا این همه تبلیغات در شبکه‌های مختلف برای یک پروژۀ خط٢ قطارشهری که هنوز به پایان نرسیده است با اقتصاد مقاومتی که رهبری تاکید دارند همخوانی دارد؟ وجدان‌ها پاسخ دهند.».وی گفت: «مگر سوال کردن برای شفافیت یک موضوع برای شهردار باید مشکل باشد؟ شهردار باید از روز اول خود را برای هر نوع سوال و بالاتر از سوال آماده کند. عصبانیت در این رابطه موضوعیت ندارد.».
بصیری‌پور در عین حال از زحمات شهرداری مشهد در افتتاح بخشی از خط۲ قطار شهری و برگزاری نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» و امور توسعۀ شهری از جمله فضای سبز
تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار