رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
  • کد خبر : 7363
  • چاپ خبر : سرمایه گذاری در اجرای فیبرنوری گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اجرای فیبرنوری گامی در جهت رسیدن به شهر الکترونیک است، گفت: داشتن شهر الکترونیک هم از بسترهای لازم برای رسیدن به شهر سبز است.

به گزارش شورانیوز از همدان، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا افزود: امروزه گسترش سریع شهرها ارائه خدمات بهتر برای مدیران شهری را با مشکل مواجه کرده است که برای رفع این مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مد نظر قرار گرفته که میطلبد شهرداری از این فناوری و ظرفیت روز استفاده کند.

تبریزی اضافه کرد: حذف سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک، عدم ارتباط چهره به چهره و ارتباط از راه دور، کاهش آلودگیهای زیست محیطی، جلوگیری از فساد مالی، جلوگیری از تبعیض و ویژهخواری و ارائه خدمات آسان و سریع از مزایای بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری است.

وی عملکرد شهرداری همدان در حوزه فناوری الکترونیک را موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: حمایت این بخش بسیاری از مشکلات شهرداری را حل میکند و شهرداری باید در سرمایهگذاری این حوزه وارد شود.

تبریزی در ادامه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات شهرداری همدان افزود: با تلاش و همت مدیریت شهری خوشبختانه شاهدیم که امسال در وضعیت مالی شهرداری گشایشی ایجاد شده و پرداخت حقوق و موارد آخر سال به نسبت سال گذشته بهتر شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ضروری است شهرداری در امر پاکسازی سطح شهر با جدیت بیشتری وارد شود؛ چراکه شاهد وجود گرد و خاک در سطح معابر شهر هستیم که این امر در سلامت شهروندان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

معاون اداری و مالی و سرپرست سازمان آمار و فناوری شهرداری همدان نیز در این جلسه از برگزاری جلسات کارشناسی با شرکت ایرانسل جهت سرمایهگذاری در بخش طرح فیبر نوری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فیبر نورری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بسیار تأثیرگذار است بر این اساس باید هر چه سریعتر در این زمینه وارد شد.

مهدی مجیدی با اشاره به راهاندازی خدمات الکترونیکی شهرداری همدان در بهمن سال جاری و ارائه سرویس غیر حضوری پرداخت عوارض نوسازی و عوارض خودرو، از استقبال خوب شهروندان از این سامانه خبر داد.

وی با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی شامل تخفیف ۱۰ درصدی است، اضافه کرد: فیشهای عوارض نوسازی از طریق پست سفارشی برای مالکان ارسال و تأیید دریافت توسط مالک نیز اخذ میشود که این فیشها شناسه پرداخت و بارکد داشته لذا مالکان میتوانند به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

مجیدی اضافه کرد: در چند ماه اخیر با توجه به مصوبه شورا درآمد خوبی برای شهرداری حاصل شد به گونهای که پرداخت حقوق بهروز شده است.

در این جلسه تعدادی از نامههای درخواستی در حوزه سرمایهگذاری و گردشگری از جمله راهاندازی سفرهخانه سنتی و ساخت فروشگاه تجاری در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار