رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
  • کد خبر : 7339
  • چاپ خبر : بالای ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی در اختیار بخش خصوصی است

سخنگوی شورای شهر قم بابیان اینکه بالای ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی قم در اختیار بخش خصوصی است، گفت: شورای شهر باید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کند که فعالیت‌های بخش خصوصی و ناوگان اتوبوس‌رانی با مشکل مواجه نشود.

به گزارش شورانیوز از قم، عباس ذاکریان در دویست و بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در سال ۹۶ اظهار داشت: آنالیز هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده در سازمان احصا شده و شاهد نتایج خوبی در این رابطه بوده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اقدامات اتوبوس‌رانی در رابطه با هزینه‌ها و آمارگیری وضعیت موجود خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی در سطح شهر گفت: هزینه‌های جاری و نگهداری میانگین یک دستگاه برای خودروهای متفاوت به‌صورت متفاوت احصا شده است.

وی به هزینه‌های هر اتوبوس اشاره کرد و گفت: بر اساس هزینه‌های احصا شده قیمت تمام‌شده برای هر مسافر،شاهد آن بودیم که به‌صورت میانگین بدون آنکه افزایش نرخ گازوئیل را اعمال کنیم، برای ۲۸ روز کارکرد و ۶۲۰ مسافر برای هر مسافر ۷۳۰ تومان است.

ذاکریان بیان کرد: سرانه جابجایی در ۶ ماهه دوم سال ۶۱۵ مسافر در خط یک شهری یعنی مسیر شهر قائم به بهشت معصومه است، که درآمد روزانه حدود ۲ میلیون ریال و ماهانه قریب به ۷۱ میلیون ریال می‌شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به پیشنهاد شهرداری در رابطه با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه  اتوبوس گفت: بر اساس این پیشنهاد افزایش به‌صورت برابر در حالت نقدی و کارتی را خواهیم داشت که شامل ۴۳۲ تومان کارتی و ۷۲۰ تومان نقدی است.

وی با رشد ۱۰۰ درصدی استفاده از کارت بلیط  در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: بحث‌های بسیاری در رابطه به پیشنهاد افزایش ۳۶۰ به ۴۰۰ با ۱۱ درصد افزایش و ۹ درصد افزایش از ۶۰۰ به ۶۵۰ تومان مطرح و در کمیسیون خدمات شهری به تصویب رسیده است.

ذاکریان  بابیان اینکه بالای ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر باید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کند که فعالیت‌های بخش خصوصی  و ناوگان اتوبوس‌رانی با مشکل مواجه نشود.

سخنگوی شورای شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه شهرداری در مورد اصلاح رتبه‌بندی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: بر اساس این رتبه‌بندی، برخی از شرکت‌ها رتبه لازم را کسب نکرده‌اند باید قطع همکاری کرده و تاکسی‌ها به شرکت‌های دیگر منتقل شوند.

وی به اصلاحات انجام‌شده در رابطه با سقف ظرفیت تاکسی برای شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: بر این اساس شرکت‌های رتبه یک از ۹۵۱ تا ۱۳۹۹ دستگاه، رتبه دو از ۶۵۱ تا ۹۵۰ دستگاه، رتبه سه از ۴۵۱ تا ۶۵۰ دستگاه، رتبه چهار از ۲۰۱ تا ۴۵۰ دستگاه و رتبه ۵ تا سقف ۳۰۰ دستگاه ظرفیت خواهند داشت.

ذاکریان هدف از رتبه‌بندی را ارتقا و ارائه خدمات بهتر به مردم بیان و خاطرنشان کرد: محدودسازی شرکت‌ها یکی از اهداف ما است تا بر این اساس خدمات بهتری به مردم از سوی این شرکت‌ها ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار