رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر : 7337
  • چاپ خبر : باید به حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز توجه جدی داشت

رئیس شورای شهر اصفهان مشکلات زیست محیطی امروزه را ناشی از اقدامات ناصحیح انسانها دانست و گفت: در راستای حفظ و گسترش فضای سبز کوشید.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان پس از تسلیت ایام شهادت حضرت ام البنین (علیها السلام) با اشاره به سالروز گرامیداشت مادران و همسران شهدا گفت: این افراد در دوران جنگ مجاهدت ها و رشادت های زیادی را انجام داده اند و باید همیشه ارزش این افراد در جامعه حفظ شود.
وی در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی افزود: باید به حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز توجه جدی داشت.
رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: رفتارهای نا صحیح انسانها در رابطه با محیط زیست مشکلات عدیده امروزی را پدید آورده که نمونه آنها کم آبی، ریزگردها و سایر مشکلات زیست محیطی است.
امینی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکلات باید به توسعه فضای سبز و درختکاری روی آورده شود اضافه کرد: البته شهرداری هر ساله تعدادی از اراضی خود را به توسعه حجمی فضای سبز تخصیص می دهد ولی این مسئله به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند.
وی افزود: بیابان زدایی هم باید در برنامه ریزی ها جایگاه مشخصی داشته باشد و پس از درختکاری برای جلوگیری از گسترش بیابان باید به سراغ مالچ پاشی رفت.
رییس شورای شهر اصفهان در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به گلایه های رهبر معظم انقلاب درجلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری در خصوص عدم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ایشان فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرا می شد بسیاری از مشکلات ما رفع می گردید.
وی ادامه داد: باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به تنها راه حل آن یعنی اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود.
امینی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات هم ناشی از اختلاف نظرات مسئولان است افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به قوانین و محکمات نظام جمهوری اسلامی رجوع شود تا این اختلافات به حداقل برسد.
امینی با بیان اینکه اقدامات جهادی باید مد نظر مدیران و مسئولان باشد گفت: همچنین به پرهیز از اسراف که بلای زندگی برخی از مسئولان شده است باید دقت شود.
وی با اشاره به اینکه بنا به نظر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل جدی صورت نگرفت ادامه داد: از این رو سال ۹۵ به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شد تا به صورت جدی تری به این مهم توجه شود در حالی که سال ۹۵ هم اقدام موثری صورت نگرفت.
رییس شورای شهر اصفهان در قسمتی دیگر از صحبت هایش با اشاره به ارسال پیامک ها و کارت های تبریک ایام عید نوروز از سوی سازمانها و ادارات مختلف گفت: عمل به این کار متناقض با اقتصاد مقاومتی است و باید از صرف اعتبارات بیت المال در این راه پرهیز شود.
امینی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: امید است با حضور پرشور مردم در انتخابات باز هم مایه نا امیدی دشمنان فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار