رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
  • کد خبر : 7294
  • چاپ خبر : روزبه‌روز شاهد ریزش طبقه متوسط جامعه و افزایش قشر زیرخط فقر هستیم

عضو شورای شهر بندرعباس گفت:عدم توسعه اشتغال در سطح کشور باعث شده تا ثروتمندان روزبه‌روز ثروتمندتر و فقرا روزبه‌روز فقیرتر شوند.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس ، کیانوش جهانبخش در دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع ساماندهی متکدیان و نقش پدیده تکدی گری در مخدوش نمودن منظر و کالبد شهری، افزود: عدم توسعه اشتغال در سطح کشور باعث شده تا ثروتمندان روزبه‌روز ثروتمندتر و فقرا روزبه‌روز فقیرتر شوند.

وی بابیان اینکه روزبه‌روز شاهد ریزش طبقه متوسط جامعه و افزایش قشر زیرخط فقر هستیم، اضافه کرد: اگر تکدی گری در سطح شهر به‌صورت رسمی شکل‌گرفته اما نباید غافل شد از انسان‌هایی که برای گذران زندگی‌شان مجبور هستند دو تا سه نوبت در روز کار کنند و به‌نوعی آن را هم باید تکدی گری نوین دانست زیرا باید برای آنکه بتواند زندگی روزمره خود را سپری کند از وقت خانواده و استراحت خود بزند و مجبور به کار در سه نوبت شود.

جهانبخش با اشاره به اینکه تمامی این موارد به دلیل عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است، اظهار کرد: واگذاری غیراصولی کارخانه‌های صنعتی و بیکاری کارگران خود سبب رشد تکدی گری می‌شود و شاید بتوان گفت بیماری اقتصادی در کشور سبب رشد متکدیان و معتادان در سطح کشور و هجوم آن‌ها به بندرعباس شده است.

عضو شورای شهر بندرعباس با انتقاد از دسترسی آسان به مواد مخدر در این شهر، تصریح کرد: نباید از اداراتی همچون بهزیستی و اتباع بیگانه توقع داشت در مبارزه با متکدیان برخورد جدی داشته باشند زیرا اداره کلی که در تأمین بنزین ماشینش مانده است چه توقعی دارید برای ساماندهی متکدیان برنامه‌هایش را بتواند اجرا کند پس نتیجه می‌گیریم در سطح کلان کشور عزم و اراده ویژه‌ای برای این امر وجود ندارد.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی خواست به‌جای چاپ بنر و توصیه‌های آموزشی اقدام به خرید وسایلی همچون توپ، ساز موسیقی و وسایل کمک‌آموزشی به شهروندان کنند تا نتیجه بهتری را ببینند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار