رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
  • کد خبر : 7289
  • چاپ خبر : با توجه به محدودیت منابع مالی، شورا و شهرداری تا حد وظیفه خود آمادگی کمک به جامعه معلولان و جانبازان را دارند

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیران شهرداری از محل فعالیت جمعیت توان یابان استان واقع در کوی محمدیه بازدید کرده و با مدیرعامل و اعضای این جمعیت در راستای حل مشکلات آنها به گفتگو پرداختند.

به گزارش شورانیوز از همدان ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در این دیدار با اشاره به مزیت فعالیت اجتماعی و اقتصادی معلولان گفت: توانمندسازی و ایجاد خودکفایی توانیابان اقدام قابل توجهی است که آینده آنها را تأمین میکند.

رضا غلامیخجسته با اشاره به اینکه معلولان هم جزو اقشار بزرگوار شهر هستند، افزود: شهرداری باید در حوزه فعالیت خود به منظور رفع نیازهای افراد توانیاب و معلول و کمک به رفاه و آسایش آنان و همچنین حمایت از این قشر از شهروندان، اقدامات عمرانی و رفاهی داشته باشد.

غلامیخجسته یکی از معضلات معلولان را مشکلات ترددی در معابر شهر اعلام کرد و گفت: شهرداری میتواند با انجام فعالیتهای ویژه برای معلولان ضمن مناسبسازی معابر، امکانات ویژهای برای رفاه آنها در بوستانها و اماکن عمومی ایجاد کند.

وی به فعالیت جمعیت توانیابان استان همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دفتر کار این جمعیت در مدرسه مخروبهای است بر این اساس شورا و شهرداری در جهت حمایت از این بزرگوارن در حوزه وظیفه خود خدماتی را میتواند ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: مقرر شد شهرداری همدان اقداماتی از جمله ایجاد فضای سبز، دیوارکشی، آسفالت و ارائه مکانی برای فروش محصولات تولیدی مجمع توانیابان به صورت رایگان انجام دهد.

غلامیخجسته اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، شورا و شهرداری تا حد وظیفه خود آمادگی کمک به جامعه معلولان و جانبازان را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت توانیابان نیازمند حمایت و کمک بیشتری است برای احداث مکان مناسب بر اساس پیگیریهای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تعدادی از خیران هماهنگی صورت گرفت تا بخشی از نیازهای این مجمع که احداث و احیای مکان مورد نظر و تهیه تجهیزات ساختمان دفتر فعالیت آنهاست را تأمین کنند و این مورد مورد استقبال خیران قرار گرفت.

در ادامه مدیرعامل جمعیت توانیابان استان همدان به ارائه گزارشی از فعالیت و نیازهای این جمعیت پرداخت و ضمن تقدیر از توجه شورا و شهرداری به این قشر از جامعه خواستار حمایت و مساعدت مدیریت شهری شد.

نوروزی با اشاره به امکانات اندک قشر توانیاب و جانباز اظهار کرد: علاوه بر مشکلات جسمی و حرکتی معلولان، نگرش غلط فرهنگی در جامعه نسبت به این قشر از جامعه وجود دارد و نگاه ترحم آمیز به این افراد ناراحت کنندهتر است.

ی افزود: تلاش تمامی ما در جامعه یا جمعیت توانیابان در راستای افزایش توانایی و جبران کمبودهای این قشر از جامعه است.

نوروزی به مکان فعالیت جمعیت توانیابان استان همدان اشاره کرد و گفت: این مکان مدرسه مخروبهای بود که با درخواست ما از آموزش و پرورش جهت فعالیت تحویل گرفته شده و تا حدودی یک بخش ساختمان مرمت و احیا شد.

وی خواستار کمک و مساعدت مسؤولان جهت احیا و احداث مکان مناسب برای جمعیت توانیابان شد و گفت: در صورت کمک و یاری مسؤولان و خیران میتوان مجتمع آموزشی پایگاهی برای توانیابان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این مدرسه ظرفیت ایجاد ۲۰ کلاس آموزشی و تولیدی برای معلولان را دارد، افزود: تولیدات این مجتمع میتواند اشتغالزایی برای قشر معلول را به دنبال داشته باشد و برای تولیدات این مجموعه بازار فروش را پیشبینی کردهایم.

 در این جلسه مقرر شد بخشی از اقدامات احیا، تعمیر و تجهیز ساختمان جمعیت توانیابان استان همدان را خیران حاضر در جلسه انجام دهند و نیز مراسم گلریزانی به همت خیران استان در راستای حمایت از توانیابان اسفندماه جاری در همدان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار