رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
  • کد خبر : 7266
  • چاپ خبر : ساماندهی حدود یک هزار دستفروش دراهواز

شهردار اهواز با اشاره به ساماندهی حدود یک هزار دستفروش در اهواز، بر لزوم آماده‌سازی شهر جهت ورود مهمانان نوروزی تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از اهواز ، سیدخلف موسوی در نهمین جلسه کارگروه شورای سلامت خوزستان که روز چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید امروز شهر را برای ورود مهمانان نوروزی آماده و شهر را از نخاله‌های ساختمانی و مواد زاید پاک کنیم.
وی افزود: در هر منطقه گروهی انتخاب شده که جمع‌آوری نخاله‌های شهری را به عهده دارند. اکثر ماشین‌هایی که نخاله‌های ساختمانی را در محیط می‌ریزند این کار را شب انجام می‌دهند. ما در هر منطقه‌ای امکان جلوگیری از ورود کامیون وجود داشته باشد این کار انجام می‌شود. باید در این زمینه اقدامات بازدارنده انجام شود. اگر در این حوزه برخورد قاطعی صورت بگیرد به گوش بقیه شهر نیز می‌رسد. در خصوص نخاله‌های ساختمانی طرح شهرداری آماده است.
شهردار اهواز در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر گفت: کارهایی در این زمینه انجام شده، تورهایی در شهر وجود دارد اما این کار دیر نتیجه می‌گیرد.
موسوی افزود: در خصوص لکه‌گیری و رفع چاله‌های خیابان‌ها اخیرا در سطح گسترده در بزرگراه و کوچه‌های مناطقی مانند پردیس، کمپلو کار خود را آغاز کردیم. درباره آب و فاضلاب نیز شبکه آب و فاضلاب فرسوده است اما مردم این را از چشم شهرداری می‌بینند. از آبفا خواهش داریم که با ما همکاری تنگاتنگی داشته باشد تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.
وی درباره اتاق‌های مادر و کودک در ادارات و دستگاه‌ها گفت: هم‌اکنون این اتاق‌ها در ترمینال‌های خارجی استانی ما یعنی ترمینال‌های سیاحت و شرق وجود دارند. اما ترمینال زاگرس و خلیج فارس به دلیل آنکه مسافران توقف چندانی در این مکان‌ها ندارند فاقد اتاق‌های مادر و کودک هستند.
شهردار اهواز تصریح کرد: در بحث توزیع مواد غذایی بر اساس دستور استاندار در چند ماه اخیر شروع به ساماندهی دستفروشان کرده‌ایم. تا امشب حدود یک هزار دستفروش ساماندهی و برای آنها کارت صادر شده و کار خود را در پشت بیمارستان الزهرا انجام می‌دهند.
موسوی با اشاره به لزوم فعالیت دستفروشان در ایام سفرهای نوروزی ادامه داد: من نیز با کنترل‌های بهداشتی موافق هستم اما در هر شهری از طریق ورود مسافران اشتغال‌های جزئی نیز ایجاد می‌شود. نباید کارها به گونه‌ای باشد که رزق و روزی مردم را قطع کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار