رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
  • کد خبر : 7264
  • چاپ خبر : چابکسازی مجموعه مدیریت شهری اصفهان

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چارت جدید ابلاغی برای شهرداری اصفهان اتفاق مبارکی است چراکه موجب چابکسازی مجموعه مدیریت شهری می‌شود و نیروها نیز برای کار و از نظر پست سازمانی دلگرمی پیدا می‌کنند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، علیرضا نصراصفهانی ، در خصوص چارت ابلاغی وزارت کشور به شهرداری اصفهان اظهار کرد: چارت سازمانی با توجه به شرایط جدید، استفاده از مکانیزاسیون و رویکرد نهاد شهرداری در امور مختلف ابلاغ و در آن حداکثر نیرو برای شهرداری اصفهان ۲۰۲۰ نفر دیده شده است.

وی افزود: در حال حاضر چیزی حدود ۴۵۴۵ هزار نیرو در شهرداری حضور دارند و این موضوع نشان می‌دهد که این چارت می‌خواهد شهرداری را به سمت چابک سازی سوق بدهد تا مجموعه‌ها در چنین نهادی کنترل شوند.این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با تجمیع نیروها و ماموریت‌های جدید که برای هر ارگانی در نظر گرفته می‌شود باید شرایط هر سازمانی را تغییر دهیم چرا که امروز وضعیت ساختاری مدیریت شهری که در آن هستیم زمینه انتظارات و توقعات از نهادی مثل شهرداری را بالا برده است.

نصر اصفهانی تصریح کرد: نگاه امروز به شهرداری نگاهی است که تصور می‌شود قوانینی روی این مجموعه وجود ندارد و این نگاه نه تنها مناسب نیست بلکه اصلا در شان چنین نهادی هم نیست.

وی تاکید کرد: اگر تعداد نیرو در چارت ابلاغ شده درست تعریف شده باشد که با توجه به اینکه برگرفته از نظرات خود شهرداری است می‌تواند موجب دلگرمی و امیدواری برای نیروی جدید و تضمین آینده برای کارمندان باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این چارت موجب می‌شود تا ورود به شهرداری طی فرآیندی مشخص و نه تصمیمات ناگهانی باشد و نیروهای مجموعه هم به ارتقا در سازمان‌ها امیدوار می‌شوند؛ در کنار آن یکی از مشکلات اساسی یعنی پذیرش نیرو بدون سابقه و مسئولیت نیز حل می‌شود.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه اجرای این چارت در دستان شورای شهر نیست، ادامه داد: اجرای چارت بر عهده شهرداری است و باید در شورای اسلامی آن را بررسی کنیم که پس از بحث بودجه روی این موضوع متمرکز می‌شویم.

وی با بیان اینکه ابلاغ چارتی اتفاق مبارکی است، خاطرنشان کرد: این چارت قطعی است و شورای شهر می‌تواند نظراتی بر روی برخی از دستورالعمل‌های آن داشته باشد ولی تمام تلاش شورا باید مبنی بر این باشد که تا پایان سال این چارت را برای اجرا در اختیار شهرداری قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار