رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
  • کد خبر : 7143
  • چاپ خبر : لزوم معرفی شهر بندرعباس به عنوان کلانشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آمار جمعیتی شهر بندرعباس به ۴۹۰ هزار نفر رسیده ولی شاخص‌های امنیتی، آموزشی و … بیانگر این هستند که جمعیت شهر از این رقم بیشتر است.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس، پرویز سالاری  در چهاردهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان با اشاره به اینکه شهر بندرعباس از یک مزیت نسبی و رقابتی خاص و ویژه برخوردار است اظهارداشت: جمعیت شهر بندرعباس نه تنها از اراک و بعضی از کلانشهرها کمتر نیست بلکه بیشتر نیز است.

وی در ادامه بیان‌داشت: می‌طلبد مسئولان این موضوع اساسی را که موجب اختصاص اعتبارات ملی و نظایر آن می‌شود را در دستور کار خود قرار دهند تا هر چه زودتر شهر بندرعباس به عنوان یک کلانشهر که از مزیت‌های بسیاری برخوردار است معرفی کنیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار، اشتغالزایی و… در شهر بندرعباس وجود دارد در هیچکدام از شهرهای ایران قابل مشاهده نیست.

سالاری ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی برای برنامه‌ریزی، ارزیابی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری داده‌های آماری است، از  مسئولان و متولیان استان  می‌خواهیم که پیگیری کنند تا بندرعباس را بعنوان یک کلانشهر معرفی کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در سرشماری اخیر که اینترنتی بوده متاسفانه بعضی از افراد این شهر در جاهایی دیگر سرشماری شده‌اند آمار جمعیتی شهر بندرعباس به ۴۹۰ هزار نفر رسیده ولی شاخص‌های امنیتی، آموزشی و … بیانگر این هستند که جمعیت شهر از این رقم بیشتر است.

رئیس شورای شهر بندرعباس در پایان تصریح‌کرد: سرانه میزان زباله جمع‌آوری شده در روز ۳۲۰ تن است که این سرانه برای ۷۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار