رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
  • کد خبر : 7111
  • چاپ خبر : روند صعودی بدهی شهرداری همدان از سال ۹۳ تاکنون

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اشاره به روند صعودی بدهی شهرداری همدان از سال ۹۳ تاکنون گفت: بودجه غیرواقعی سبب افزایش بدهی شهرداری همدان می‌شود.

به گزارش شورانیوز از همدان ، حسین قراباغی  اظهار داشت: شهرداری‌ها نهادهای درآمدهزینه بوده و ابتدا باید درآمدزایی داشته باشد تا آن را برای توسعه شهری هزینه کند و منابع درآمدی ثابتی ندارد که بتواند بر پایه آن گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان نیز به تبع سایر شهرداری‌ها ابتدا باید درآمدزایی کرده و سپس در راستای هزینه آن گام بردارد، افزود: این امر می‌طلبد که بودجه‌ای واقعی و مبنی بر اصول علمی برای شهرداری‌ها از جمله شهرداری همدان تدوین شود تا بتوان براساس آن هزینه کرد.

قراباغی عنوان کرد: غیرواقعی دیدن بودجه شهرداری و لحاظ نکردن شرایط اقتصادی شهر در تدوین بودجه نقاط ضعفی است که عدم تحقق برنامه‌ها و افزایش بدهی شهرداری‌ها را در پی دارد.

وی تصریح کرد: براساس قوانین و احکام دیوان عدالت برخی بندهای دفترچه تعرفه عوارض شهرداری‌ها حذف شده است که این امر به طور قطع کاهش درآمدهای شهرداری‌ها از جمله شهرداری همدان را در پی دارد.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پس از این وضعیت از شهرداری همدان درخواست شد تا بودجه واقعی و براساس این شرایط تدوین کند، عنوان کرد: شهرداری همدان بودجه‌ای ۳۵۸ میلیارد تومانی را پیشنهاد داد که براساس بررسی‌های کارشناسی رقم بودجه سال آینده شهرداری همدان باید ۲۳۰ میلیارد تومان باشد.

وی عنوان کرد: به طور قطع اگر شهرداری همدان بودجه واقعی تدوین نکند سال آینده با افزایش میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران مواجه خواهیم بود که این امر وضعیت مالی شهرداری همدان را پیچیده‌تر می‌کند.

قراباغی تاکید کرد: از سال ۹۲ به بعد میزان بدهی شهرداری همدان روند صعودی داشته است و پیش‌بینی می‌شود میزان بدهی شهرداری همدان به ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: مدیران شهرداری همدان باید بدانند اگر بودجه سال آینده واقعی و براساس شرایط اقتصادی جامعه و دفترچه تعرفه عوارض دیده نشود میزان این بدهی‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار