رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر : 7072
  • چاپ خبر : حضور۱۶ کشور خارجی در هشتمین اجلاسیه آسیایی جامعه ایمن

دبیر اجلاسیه آسیایی جامعه ایمن در مشهد گفت: ۱۶ کشور خارجی در هشتمین اجلاسیه آسیایی جامعه ایمن حضور دارند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، امیر عزیزی در صد شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص نحوه برگزاری این اجلاسیه، اظهار کرد: هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن به عنوان دومین اجلاس بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ به میزبانی مشهد از فردا ۱۶ اسفندماه به مدت سه روز در هتل پارس مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: تا کنون ۳۰۰ مقاله به این اجلاسیه ارسال شده و ۴۰۰ مهمان و متخصص مدیریت بحران از ۱۴ نفر از کشورهای آسیایی، دو نفر از کشورهای اروپایی و اساتید ویژه‌ای از داخل کشور در این اجلاس حضور دارند.
عزیزی خاطرنشان کرد: در این اجلاس مسائل، موضوعات و راهکارهای موثر در حوزه جامعه ایمن در عرصه جهانی بررسی می‌شود به طوری که کمیته‌های تخصصی برای برگزاری این اجلاس تشکیل و برنامه‌ریزی اجلاس از ۱۴ ماه گذشته آغاز شده است.
رئیس شبکه آسیایی جوامع ایمن با اشاره به حضور متخصصان برجسته ایمنی از کشورهای مختلف نظیر تایوان، ژاپن، چین و سوئد، عنوان کرد: همزمان با این اجلاس نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز برگزار خواهد شد به طوری که ۹۰۰ فیلم در موضوع جامعه ایمن از ۷۵ کشور اسلامی برای شرکت در این بخش ارسال شده است و تعداد ۱۰۰ فیلم از تولیدات فاخر بوده و همزمان با برگزاری اجلاس به مدت سه روز در سینما هویزه اکران می‌شود.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور جامعه ایمن نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این اجلاس است که در این بخش نیز ۷۰۰ کاریکاتور دریافت شده است.
عزیزی افزود: جشنواره دانش‌آموزی جامعه ایمن مشهدالرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز از دیگر برنامه‌های جانبی بوده که در این بخش نیز ۳۰۰۰ اثر در بخش‌های نقاشی، خاطره‌نویسی، داستان، روزنامه دیواری و شعر به دبیرخانه ارسال و این آثار فردا همزمان با آغاز اجلاس اکران می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری ۱۵ کارگاه تخصصی در حاشیه این اجلاس، یادآور شد: پس از پایان اجلاس از ۱۹ تا ۲۱ اسفند ماه اولین کارگاه تخصصی مدیریت بحران برای اولین بار در منطقه خاورمیانه در مشهد برگزار می‌شود و ۷۰ نفر از مدیران شهری مشهد به عنوان مربی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس ۳۷۰ میلیون تومان هزینه داشته که تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت درآمد ناشی از برگزاری اجلاس جبران شده است، گفت: همچنین مسئولیت دبیرخانه شبکه آسیایی جوامع ایمن از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به شهرداری مشهد واگذار شده که ظرفیت خوبی برای صدور فرهنگ اسلامی و ایمنی به جهان است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار