رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر : 7035
  • چاپ خبر : ضرورت احیای بافت فرسوده در بسیاری از شهرهای استان اردبیل

سخنگوی شورای استان اردبیل گفت: با توجه به ضرورت احیای بافت فرسوده در بسیاری از شهرهای استان اردبیل دولت باید شهرداری ها را به صورت همه جانبه حمایت کند.

به گزارش شورانیوز از اردبیل ، فراهم اختری، سخنگوی شورای استان اردبیل ، اظهار کرد: پنج شهر استان اردبیل از جمله مرکز استان، خلخال، پارس آباد، مشگین شهر و گرمی دارای بافت فرسوده هستند که ضرورت دارد در یک هدفگذاری ۱۰ سال بافت های فرسوده در این شهرها جای خود را به ساخت و سازهای مقاوم با استانداردهای مدرن بدهد.

وی به طولانی بودن روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل در این شهرها اشاره کرد و بیان داشت: هر چند ستاد بازآفرینی شهری با جلسات مکرر و با هماهنگی شهرداری ها تلاش می کند تا الگوهای مناسبی را در این حوزه ارائه کند اما همچنان عملیات اجرایی در این حوزه نیاز به حمایت جدی بانک ها، شهرداران و مسئولان راه و شهرسازی دارد.

نماینده مردم بیله سوار در شورای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استاندار اردبیل در قالب این ستاد عنایت ویژه به احیای بافت فرسوده، جلوگیری از حاشیه نشینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی دارد که در این زمینه به نظر می رسد این رویکرد دولت و توجه جدی به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

اختری با یادآوری اینکه شورای استان نیز با احساس مسئولیت در این زمینه ورود خوبی را برای شناسایی و نوسازی بافت های فرسوده آغاز کرده است خاطرنشان کرد: توجه جدی به برنامه های اولویت دار در این زمینه می تواند به کاهش آسیب ها در مواقع بحرانی به ویژه وقوع زلزله و کاهش خطرپذیری نقاط بافت فرسوده راهکاری مناسب و شایسته باشد.

وی افزود: در سال آینده باید شهرداری ها در این زمینه ورود پیدا کنند به طوری که حتی قرار است شهرداری های ویژه بافت فرسوده و تاریخی در اردبیل شکل گیرد که این قدم موثر و خوبی برای پیگیری کارها در این حوزه است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار