رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر : 7020
  • چاپ خبر : شوراهای شهر می توانند با ظرفیت خود به کمک تمامی ارکان جامعه بیایند

رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر می توانند با ظرفیت خود به کمک تمامی ارکان جامعه بیایند ولی متاسفانه شوراها در ایران مورد توجه نیستند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، غلامرضا شیران در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت:  شوراها به عنوان نهاد مردمی می توانند با درایت و آگاهی از همه قوانین بالادستی و با نگاهی تیزبین، کمک بزرگی به ارکان سیاسی، اجتماعی و عمرانی کشور و دو نهاد دولت و مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
وی تصریح کرد: شورا ها می توانند حتی به کمک قوه قضایه بیایند و نقش موثری در کاهش پرونده ها و شاکیان و خصوصا پرونده هایی که مربوط به شهرداری هاست داشته باشند.
وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها انتخابات شورای شهر بصورت دقیق و به عنوان اساس انتخابات کشوری انجام می شود اما درالگوی انتخاب شده در کشور ما در رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شوراها می توانند تکلیف انتخابات بعدی را روشن کنند گفت: باید ابتدا انتخابات شورای شهر صورت گیرد و سپس با توجه به اعضای شورای شهر، مردم به رئیس جمهور خود هم رای بدهند.
شیران گفت: برای انتخابات شورا از تمام اقشار مردم که می توانند در مدیریت شهری اثر گذار باشند و تمام تخصص های لازم را داشته باشند، باید نمایندگانی با آگاهی دقیق از محله ها انتخاب شوند تا  به خواسته های مردم درست رسیدگی کند.
وی در ادامه گفت: منتخبین مردم در شورا، باید به دقت موضوع قانون گذاری محلی و نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه سطوح شهری را عهده دار شوند درصورتی که برخی از مردم نسبت به آن بی توجه هستند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان تصریح کرد: برخی از منتخبین مردم در شورا، مصلحت شهر و منفعت عموم را بر منافع شخصی خود ارجحیت نمی دهند  از این رو همواره سلامت و سعادت عمده ی شهر را به صورت عادلانه و دانشمندانه باید در دستور کار خودشان قرار دهند.
وی با بیان اینکه منتخبین در انتخابات شوراها، باید توان اجرائی هم داشته باشند گفت: مشاورین ، معاونین و هر کسی که بخواهد صلاحیت شهر را در دست داشته باشند باید از دل شورا انتخاب شود، بنابراین شورا نباید در مقابل مردم شرمنده شود و به دنبال عوامل شهرداری باشد و چانه زنی کند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اعضای شورا توان اجرای برنامه ها را ندارند.
وی با بیان اینکه طرح الگوی موفق و پویا به تعداد دوره های حضور هر  نماینده محدود نمی شود  و این مادام العمر بودن در شورای شهر و یا مجلس روحیه دموکراتیک و مردمی را از بین می برد گفت: وجود یک نامزد در ادوار مختلف شورا، منجر به استبداد و زمینه شبکه چیدن در جامعه را  فراهم می کند که به سود شهرها نیست و فرصت به افکار و اندیشه های دیگر نمی دهد.
وی همچنین گفت: در چنین الگوی موفقی از شورا ها، مردم از حقوق خودشان آگاه هستند و از نمایندگان خود به خاطر دادن رای، انتظار بی جا نخواهند داشت و نمایندگان نیز قول بیجا نمی دهند.
وی اظهار داشت در چنین الگوی موفقی نمایندگان فرهیخته با نگاهی پدرانه، عادلانه و آگاهانه و پاک همواره مردم و کیفیت زندگی مردم را می بینند و از گروه گرایی و سیاسی کاری و رفیق بازی اجتناب می کنند ومنفعت طلبی در آن سیستم نمی شود در نتیجه حرمت و اصل احترام به شوراها نیز حفظ می شود.
وی با تاکید بر نگاه خدمت محوری که باید نامزد های شورا داشته باشند گفت: این صحبتی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هم بدان اشاره داشته اند.
رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان افزود: هنگامی که نمایندگان مردم در شوراها ورود پیدا می کنند باید از نگاه های گروهی و سیاسی فاصله بگیرند.
شیران در یخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به تغییراتی که در شهرداری انجام شده است گفت: شهردار باید نسبت به اعمال تغییراتی، در بدنه سازمانهای وابسته به شهرداری هم توجه کند.
وی اضافه کرد: بعضی اوقات حق و حقوق کارگران پایمال می شود و حقوق کارگران تضییع می شود.
شیران با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری نسبت به افرادی که در بدنه رسانه های شهرداری فعالیت می کنند باید آگاه باشد گفت: برخی از این افرادی که در این رسانه ها فعالیت می کنند از گذشته حضور داشته اند که جزو عناصر فرصت طلب هستند.
وی اضافه کرد: این افراد با اخذ پول نسبت به خبرسازی اقدام می کنند و همچنان در سیستم شهرداری حضور دارند.
رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: شهردار و اعضای شورای شهر هم بدانند که اینها هیچ گاه دلشان به حال شما نسوخته است از این رو در خواست دارم نسبت به این وضعیت رسیدگی کنید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار