رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر : 7018
  • چاپ خبر : کلنگ زنی اولین باغ اسلامی ایرانی در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تعداد ۱۲ پارک در منطقه ۱۲ مشهد و به وسعت ۱۷ هکتار احداث شده است، افزود:باغ های اسلامی، ایرانی باید در همه نقاط مشهد احداث شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد کمال سرویها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آیین کلنگ زنی اولین باغ اسلامی ایرانی و صدور شناسنامه نهال کودک که در خیابان امیریه ۳۱ منطقه ۱۲۲ برگزار شد، عنوان کرد: شهرداری مشهد اهمیت زیادی برای موضوعات زیرساختی قائل است، ما از ابتدای شورای چهارم که سیاست‌های کلی را اعلام کردیم پرداختن به احداث خطوط قطار شهری و کاشتن درخت به جای بوته از جمله مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت.

 

وی افزود: خط ۲ قطار شهری که افتتاح شده است دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده است که با همت شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیاء توانست با ثبت رکورد حفاری روزانه ۳۳ متر و با دقت کامل به بهره برداری برسد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد: تا سال ۹۲ تنها ۱۵ پارک در منطقه ۱۲ وجود داشت که در طول این دوره مدیریت شهری توانستیم ۱۲ پارک جدید به مساحت ۱۷ هکتار در این منطقه احداث کنیم.

 

سرویها با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۲ در طول این دوره از ۲.۵ مترمربع به ۴.۵ متر مربع افزایش یافته است، ادامه داد: شناسنامه دار کردن درختان در فضای شهری یکی از طرح‌های در حال اجراست و هر کسی بخواهد مقابل منزل یا مغازه خود درختی بکارد، شهرداری حفاری و کاشت درخت را انجام داده و ضمن آموزش نگهداری درخت، هزینه آبیاری درخت را از عوارض نوسازی شخص کم خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه باغ‌های اسلامی ایرانی باید در گوشه گوشه شهر مشهد احداث شود، اظهار داشت:موضوع کشف رود مشکلی ۲۰ ساله بود اما در حدود ۲ سال به همت شهرداری، ۹۰ هکتار از حریم این رودخانه آزادسازی و توسط ۱۰۰ هزار اصله نهاد درختکاری شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار