رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
  • کد خبر : 6931
  • چاپ خبر : لزوم جمع آوری دستفروشان پیاده راه بوعلی

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه جمع آوری دستفروشان پیاده راه بوعلی از مطالبات جدی شهروندان است، گفت: شورا و شهرداری این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با تمامی دستفروشان برای متقاعد کردن آنها به مذاکره بپردازند.

به گزارش شورانیوز از همدان، رضا میرزایی در صحن علنی شورا با اشاره به درگیریهای ایجاد شده برای جمعآوری دستفروشان پیادهراه بوعلی اظهار کرد: در عین حالی که کل دستگاهها به دنبال بهترین انجام وظیفه هستند اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم، از مشکلات جامعه و معیشت دستفروشان مطلع هستند ولی این امر دلیل نمیشود بیقانونی و هرج و مرج در شهر حاکم شود.

میرزایی با بیان اینکه با توجه به مشکلات معیشتی دستفروشان، اجازه فعالیت در چارچوب ضوابط، ساعت مشخص و مکان معین به آنها داده میشود، گفت: در روزهای گذشته تعدادی از افراد خارج از آن ضوابط عمل کردند.

میرزایی با اعلام اینکه در یک هفته اخیر تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به شورا و تماس تلفنی مکرر به جِد شورای شهر را بازخواست کردند که چرا وضعیت پیادهراه بوعلی ساماندهی نمیشود، گفت: شهروندان معتقد هستند دستفروشی خیابان اکباتان در پیادهراه بوعلی برقرار شده است.

وی تأکید کرد: دستفروشان پیادهراه بوعلی روزها در روزبازارها و شبها نیز از ساعت ۲۱ میتوانند در پیادهراه بوعلی فعالیت کنند و بعد از ایام عید مکان مناسب کارشناسی برای دستفروشان در نظر گرفته شده که به این مکان تعیین شده منتقل میشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اجرای پروژه پیاده راه بوعلی با هدف تبدیل آن به یک منقطه گردشگری کلید زده شد، گفت: طرح پیادهراه خیابان اکباتان نیز در همین راستا اسفند ماه جاری کلید میخورد تا پیادهراه بوعلی به اکباتان و موزه هگمتانه اتصال یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش شهر سبز پایدار اضافه کرد: این همایش در راستای انعقاد تفاهمنامه بین شورا و شهرداری همدان با سازمان محیط زیست کشور به دلیل انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز جهان اسلام برگزار شد.

میرزایی ضمن قدردانی از زحمات ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر همدان، شهرداری و دستاندرکاران برگزاری همایش شهر سبز اظهار کرد: همدان زمینه و بستر شهر سبز بودن را دارد و با احتساب باغهای خصوصی حدود ۳۰ متر مربع فضای سبز برای هر شهروند داریم که به جز بخش خصوصی بیش از ۱۰ متر مربع سهم هر شهروند است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به تأثیرات مخرب استفاده از ماسه و نمک در امر یخزدایی معابر سطح شهر بر محیط زیست و سلامت شهروندان اظهار کرد: در سالهای ۹۳ و ۹۴ به دلیل همین نمک پاشیها گرد و غبار در سطح شهر ایجاد شده بود و امسال شهرداری همدان نسبت به سالهای گذشته احتیاط کرده و از ماسه و نمک کمتری استفاده کرد.

محمد تبریزی ادامه داد: چند روزی است که پس از بارندگیهای اخیر شاهد گرد و غبار در سطح شهر هستیم لذا ضروری است مدیریت شهری قبل از شروع اجرای طرح استقبال از بهار، هر چه سریعتر شستشوی معابر را آغاز کند.

تبریزی با انتقاد از نحوه فعالیت پارکبانان گفت: لازم است تابلوی نارنجی در محل توقفگاه پارک خودروها با درج روزهای تعطیل و ساعتهای پارک نصب شود تا مردم از آن آگاهی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در این تابلوها رایگان بودن نیم ساعت نخست پارک خودرو باید درج شود، گفت: شایسته است در اطراف مساجد و حسینیهها دریافت هزینه پارک خودرو رایگان باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار