رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر : 6887
  • چاپ خبر : دولت تدبیر و امید ریالی به شهرداری اردبیل کمک نکرده

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: در سال های اخیر دولت تدبیر و امید ریالی به شهرداری اردبیل کمک نکرده است.

به گزارش شورانیوز از اردبیل، سالار شاکر،رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر اظهار کرد: شهرداری اردبیل از نظر بودجه سنواتی در دو سال اخیر شاهد یک جهش خوب بوده و به رغم آنکه با منابع درآمدی محدود پایدار روبرو بودیم و درآمد مردم نیز کمتر شده بودجه شهرداری در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی با انتقاد از همراه نبودن دولتمردان با شوراها در چند سال اخیر تصریح کرد: به غیر از منابع حاصل از ارزش افزوده که آن هم قانون مصوب مجلس بوده شهرداری ها در سال های اخیر ریالی اعتبار دولتی نگرفته اند در حالی که پیش از این در بودجه سالانه ۱۵ درصد اعتبارات شهرداری از محل اعتبارات دولتی تامین می شد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: در حالی شهرداری اردبیل ریالی از اعتبارات دولتی بهره مند نشده که به برکت حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان بیشترین جذب درآمدهای دولتی را برای شهرداری شاهد بوده است.

شاکر با انتقاد از نمایندگان مجلس و استاندار اردبیل که توفیق چندانی در جذب اعتبارات دولتی برای شهرداری ها نداشته اند خاطرنشان کرد: نماینده مجلس به جای پیگیری مشکلات مردم به دنبال سیاسی کاری و ورود به انتخابات شوراهاست و نه تنها به وعده های انتخاباتی خود عمل نکرده بلکه نسبت به احقاق حقوق مردم و شوراها بی تفاوت است.

وی گفت: در این بین بیشترین فشار در جذب درآمد شهرداری ها به مردم وارد می شود و شهرداری اردبیل در ارزیابی وضعیت درآمدی حتی از شهرداری مراکز استان هایی همچون سمنان، زنجان، ساری، سنندج، گرگان، کرمانشاه و … بالاتر است.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه اردبیل در بین مراکز استان های کشور از لحاظ بودجه ای در رده دوازدهم و یا سیزدهم قرار دارد تصریح کرد: باید در بودجه سالانه شهرداری رقم تخفیفات اعمال شود چرا که تخفیف جزو بودجه شهرداری است و از حق و حقوق مسلم شهرداری به خاطر رضایت مردم بیش از ۲۱ میلیارد تومان مورد بخشش قرار گرفته است.

شاکر بیان کرد: باید این ۲۱ میلیارد تومان تخفیف شهرداری به شهروندان در بودجه سالانه گنجانده شود تا همه مردم بدانند که شهرداری چه میزان نسبت به رضایتمندی آنها هبه کرده و ارقامی را مورد بخشش قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار