رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
  • کد خبر : 6858
  • چاپ خبر : ازاقدام دستگاه‌های امنیتی تقدیر و حمایت می‌کنیم/۵۳ تذکر کتبی به شهرداری داده بودیم

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به بازداشت برخی مدیران شهرداری اهواز گفت: در رابطه با مدیران ناکارآمد که روز گذشته دستگیر شدند ۵۳ تذکر کتبی به شهرداری داده بودیم و شخصا حدود ۱۰۰ مورد تذکر شفاهی به صورت دوستانه و به صورت خصوصی در این رابطه داده بودم.

به گزارش شورانیوز از اهواز ، هوشنگ شیرمردی ، با اشاره به بازداشت چهار نفر از مدیران شهرداری در روز گذشته اظهار کرد:‌ بعد از ظهر روز گذشته چهار نفر از مدیران شهرداری توسط نهادهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمام(عج) دستگیر شدند.

وی افزود: شورای شهر اهواز تذکرات بسیار زیادی در رابطه با ناکارآمدی این افراد و عملکرد آنها خارج از حیطه و اختیارات قانونی به شهردار اهواز داده بود و قبلا به شهردار اهواز متذکر شده بودیم که آقای شهردار، در حوزه این مدیران کارها طبق روال قانونی انجام نمی‌شود؛ در این خصوص تجدید نظر کنید، یا این مدیران را کنترل کنید و یا تغییر دهید.

رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: ‌با این وجود، شهردار اهواز به این تذکرات ما گوش نداد. ما واقعا نمی‌خواستیم که این افراد دستگیر شوند و بیشتر قصد پیشگیری از بروز چنین تخلفات و اتفاقاتی را در حوزه این مدیران داشتیم. نهادهای امنیتی نیز تذکرات ما را در رابطه با تخلفات و عملکرد این مدیران به شهرداری دادند، اما متاسفانه به تذکرات نهادهای امنیتی  هم توجه نشد.

شیرمردی تصریح کرد:‌ زمانی که بارها موضوع عملکرد خارج از حیطه و اختیارات قانونی و ارتکاب خلاف تکرار شد، دستگاه‌های امنیتی به این حوزه ورود کرده و این افراد را دستگیر کردند و ما از این اقدام دستگاه‌های امنیتی تقدیر و حمایت می‌کنیم.

وی افزود: دلیلی ندارد که به بیت‌المال دست‌درازی شود و دلیلی ندارد که برخی، از اختیارات و وظایف قانونی خود پا را فراتر بگذارند. اینها اموال مردم هستند و ما به عنوان امانت‌دار باید از اموال مردم صیانت کنیم

رییس شورای شهر اهواز عمل نکردن به وظایف قانونی و تجاوز فراتر از حدود و اختیارات قانونی را علت دستگیری این افراد عنوان کرد و گفت:‌ جرایم مالی و استخدام‌های غیرقانونی نیز شامل عمل نکردن به وظایف قانونی و تجاوز از اختیارات قانونی می‌شود و در بعضی موارد، جرایم مدیران دستگیرشده فراتر از قانون بوده است و تخلفات مدیران دستگیرشده در حیطه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی قرار گرفته بود

وی با بیان این‌که اگر اتهامات مدیران متخلف سنگین نبود، توسط این نهادهای امنیتی دستگیر نمی شدند، در رابطه با احتمال تداوم این دستگیری‌ها در حوزه شهرداری اظهار کرد:‌ در صورت اتفاق تخلف در حوزه شهرداری، هیچ تعارفی نداریم. در رابطه با مدیران ناکارآمد که روز گذشته دستگیر شدند ۵۳ تذکر کتبی به شهرداری داده بودیم و شخصا حدود ۱۰۰ مورد تذکر شفاهی به صورت دوستانه و به صورت خصوصی در این رابطه داده بودم.

شیرمردی با تاکید بر اینکه شورای شهر واقعا راضی به دستگیری این افراد نبود افزود:‌ ما خواهان پیشگیری از بروز تخلفات در شهرداری بودیم و راضی به چنین وضعیتی نبودیم. در زمینه عدم توجه شهردار به تذکرات شورای شهر در خصوص تخلفات مدیران بازداشت‌شده نیز شهردار به وظایف قانونی خود عمل نکرد و ما از این بابت از شهردار اهواز گلایه داریم.

وی ادامه داد:‌ حتی اگر شهردار اهواز از تخلفات این مدیران اطلاع نداشت، باز هم در این زمینه مسئول است. شهردار اهواز مدیر ارشد حوزه شهرداری است و باید مجموعه خود را کنترل کند. قانون نیز به صراحت می‌گوید که طرف شورای شهر، شهرداران هستند؛ ما نمی‌توانیم به شهردار یک منطقه و کارمند یک اداره شهرداری تذکر دهیم.

رییس شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تداوم تحقیق و تفحص از تمام واحدهای شهرداری گفت: شورای شهر اهواز قبلا تحقیق و تفحص از حوزه‌های مدیران متخلف که دیروز دستگیر شدند را تصویب کرده بود. ما خواهان تحقیق و تفحص ازتمام حوزه‌های شهرداری و برخورد قاطع با افراد متخلف هستیم.

شیرمردی اظهار کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که اتفاقات اخیر را که آن‌گونه که واقعیت دارند، منعکس کنند و از مردم نیز می‌خواهیم که بازداشت مدیران مjخلف موجب نشود که به چشم بدبینی به کل مجموعه شهرداری نگاه کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار