رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
  • کد خبر : 6832
  • چاپ خبر : باغستان سنتی نیازمند اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در بودجه ۹۶ شهرداری قزوین بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حفظ باغستان سنتی شهر قزوین اختصاص یافت.

به گزارش شورانیوز از قزوین، محمدرضا صدیقی  با بیان اینکه باغستان سنتی قزوین دو هزار و ۵۰۰ هکتار است، اظهار داشت: این باغستان نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد به همین دلیل باید در احیای آن اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۶ شهرداری قزوین، بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حفظ، احیا و توسعه باغستان سنتی اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار در تأمین آب، راه و امنیت هزینه می‌شود تا بتوانیم از این باغستان محاظفت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه این اعتبار در حفظ، احیا و توسعه باغستان سنتی کافی نیست، عنوان کرد: باید مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه نقش اساسی خود را ایفا کنند تا این باغستان به روزهای گذشته خود برگردد.

صدیقی با بیان اینکه تعیین کردن اعتبار سه میلیاردی باغستان سنتی توسط شهرداری قزوین فقط یک قرص مسکن است، تصریح کرد: برای حفظ، احیا و توسعه این باغستان باید تلاش مضاعفی بیش از گذشته صورت بگیرد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در سال ۹۶، اعتباری برای نصب و خرید تانک‌های آب، لایه‌روبی انهار و خرید کشوها برای باغستان سنتی در نظر گرفته شده و در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

* باغستان سنتی نیازمند اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باغستان سنتی شُش تنفسی شهر قزوین است، بیان کرد: به همین دلیل احیای آن از اهمیت ویژه‌ای در این شهر برخوردار است و می‌تواند در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نقش‌آفرین باشد.

صدیقی با بیان اینکه برای حفظ، احیا و توسعه باغستان سنتی نیازمند اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی هستیم تا بتوانیم این باغستان را زنده کنیم، یادآور شد: باید در جذب اعتبارات استانی و ملی برای این باغستان تلاش کرد زیرا با بودجه شهری احیا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باغستان سنتی یک میراث بین‌المللی است و باید آن را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: همچنین این باغستان یکی از بی‌نظیرترین باغ‌های دنیا به حساب می‌آید و حفظ و احیای آن ضروری است.

* طرح پایلوت باغستان سنتی در سال ۹۶ اجرا می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه طرح پایلوت باغستان سنتی اجرا می‌شود، ادامه داد: در این طرح از باغستان به عنوان مجموعه گردشگری استفاده می‌شود تا گردشگران از آن بازدید کنند.

صدیقی با بیان اینکه باغستان سنتی ظرفیت جذب گردشگر را دارد، افزود: طرح پایلوت باغستان سنتی در سال ۹۶ اجرا شده و مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار