رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر : 6804
  • چاپ خبر : باید بین سطوح علمی و نیازهای شهر تناسبی برقرار باشد

رئیس شورای شهر اصفهان یکی از مشکلات جامعه را، آموزش های علومی دانست که در شرایط فعلی جامعه کاربرد نداشته و یا اشباع شده اند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی  در جشن روز ملی مهندس که در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار شده بود، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: بدست آوردن علم، سلطه و برتری به همراه دارد و اگر کسی آنر فرا نگیرد، دیگری بر او برتری خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به این حدیث، باید نگاه ویژه ای به مسئله تحصیل علم و دانش داشته باشیم که دانشگاه آزاد هم یکی از پایگاه های مهم کسب علم و دانش است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ راهی برای برون رفت از رکود اقتصادی نیست مگر با عمل به اقتصاد مقاومتی.
وی همچنین با اشاره به اینکه در ایران پیشرفت های چشمگیر علمی رخ داده است، اضافه کرد: خوشبختانه در ایران جهش علمی خوبی بوجود آمده است به طوری که امروزه ایران در رتبه شانزدهم علم در دنیا قرار دارد.
امینی اذعان کرد: این مسئله به دلیل همت و تلاش های مردم و دانشجویانی است که زندگی خود را تماما وقف گسترش علم و دانش کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اگر علم، کاربردی نداشته باشد دچار علم زدگی می شویم گفت: متاسفانه یکی از آفات جامعه امروز ما تب مدرک گرایی است در صورتی که به کاربردهای علم و رشته تحصیلی توجهی نمی شود.
امینی اذعان کرد: باید متناسب با نیازهای جامعه رشته های تحصیلی هم توسعه داشته باشند چرا که بدون توجه به این مسئله و کاربردی نبودن برخی از علوم در جامعه، علم و کاربرد آن زیر سوال می رود در صورتی که برخی از علوم در شرایط مخصوصی کاربرد دارند.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از فضای نخبگی موجود در جامعه و آشنایی با مسائل اجرایی شهر و کشور سعی شود، توانمندیها را به مرحله ظهور برسانیم.
رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به وظیفه ای که قانون به عهده شورا نهاده است گفت: شورای شهر هم باید با توجه به علوم روز، وظایفی مانند نظارت بر شهرداری ها و سازمانها را به خوبی دنبال کند تا زمینه ارائه خدمات بهتر برای شهر فراهم شود.
وی یکی از مشکلات شورای شهر و مدیریت شهری را تکرار برنامه های دوره های مدیریت قبل عنوان کرد و افزود: باید با استفاده از دانش روز درصدد رفع این مشکلات برآئیم و با توجه به انتظارات عمومی جامعه مسائل شهر را احصا کنیم.
امینی همچنین بر لزوم توجه به علوم روز و تلفیق آن با سنت اسلامی در اجرای پروژه های معماری تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه باید از توان و اندیشه های دانشگاهیان به خوبی استفاده شود گفت: در این صورت شاهد جامعه ای فاخر و ارزشمند می شویم.
رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید بین سطوح علمی و نیازهای شهر تناسبی برقرار باشد، افزود: در حال حاضر چنین چیزی در جامعه ما وجود ندارد و رکود بازار و اشتغال، حاصل عدم توجه به این مهم است.
وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شرق اصفهان، رونق فراوانی می گیرد، ادامه داد: از جمله پروژه هایی که قرار است در این منطقه انجام شود، توسعه خطوط بی آر تی، ساخت باغ تندرستی در شرق اصفهان، توسعه پارکینگ دانشگاه خوراسگان با تعامل شهرداری، احداث پایانه ارغوانیه و اصلاح میدان پینارت، تعدادی از اقداماتی است که در آینده ای نزدیک در این منطقه شهر اصفهان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار