رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
  • کد خبر : 6779
  • چاپ خبر : اقتصاد مقاومتی بهترین و تنها راه برون رفت از رکود است/ تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین و تنها راه برون رفت از رکود است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رضا امینی در مراسم بزرگداشت روز ملی مهندس اظهار کرد: اگر در ایران به دنبال اقتدار هستیم باید به دنبال علم باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به خوبی به این موضوع توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اختلاف کمی رتبه ۵ را در بین دیگر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را به خود اختصاص داده که این آمار بسیار شایسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات و تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی بهترین و تنها راه برون رفت از رکود است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بسیار به روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید داشته و دارند که یقیناً این موضوع بهترین و تنها راه برون رفت از رکود است.

وی با بیان به اینکه جهش علمی یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای مبارزه با رکود اقتصادی است که باید به آن توجه کرد، تأکید کرد: اگر علومی که در طول تحصیل خود فرا می‌گیریم در کارهای ما کاربردی نداشته باشد دچار علم‌زدگی می‌شویم که در این صورت مشکلات بسیار زیادتر خواهند شد.

امینی ادامه داد: باید با استفاده از فضای نخبگی و مدیریت در شهر و کشور توان‌ها را در ارتباط با شهر و دانشگاه لحاظ کنیم تا امکان استفاده از ظرفیت‌های شهری برای محصلان و دانشجویان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان کل بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۶ خواهد بود، عنوان کرد: کاربردی نشدن علوم و جایگاه واقعی علم در برنامه‌ریزی‌ها مشکلات زیادی را سبب شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به محقق نشدن ۱۰۰ درصدی اهداف در برخی از نهادها و ارگان‌ها اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به وظایفی که قوانین بر عهده شورای اسلامی شهر گذاشته‌اند، گفت: این شورا باید بر امور اقدامات شهرداری و سازمان‌ها نظارت داشته باشد که این موضوع به طور ۱۰۰ درصدی محقق نمی‌شود و این مورد با توجه با علم دانش به صورت بهتری محقق می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در برنامه‌های شهری وجود دارد، تکرار برنامه‌ها است که باید با توجه به علم و دانش درصدد باشیم از تکرار برنامه‌ها جلوگیری کنیم و اقدامات جدیدتری را به شهروندان ارائه دهیم.

امینی ادامه داد: هم‌چنین در برنامه‌های شهری باید به اقداماتی که متناسب با اهداف اسلام باشد، توجه لازم را داشته باشیم و در معماری‌های خود از معماری نوین اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت تطبیق بین خواسته‌ها و نیازها به صورت منطقه‌ای در حوزه علم و عمل می‌توان بسیاری از نیازهای شهر را احصا کرد، افزود: به دلیل توجه نکرده به همین بازار اشتغال اشباع شده است که باید بین رشته‌های دانشگاهی و نیازهای جامعه ارتباط برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شورای اسلامی ۲۱ نفر عضو دارد که ۲ دو نفر از آن‌ها اهل شرق اصفهان هستند، اضافه کرد: قرار است تا به منطقه شرق اصفهان توجه بیشتری شود به همین منظور در شرق اصفهان قطب‌های گردشگری بزرگی ساخته می‌شود که از جمله آن مناطق کوه نخودی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های شهرداری اصفهان در اطراف دانشگاه آزاد واحد اصفهان، عنوان کرد: اصلاح هندسی میدان پینارت و پایانه ارغوانیه، احداث و بازسازی پارکینگ برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری اصفهان در پیرامون این دانشگاه هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار