رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر : 6760
  • چاپ خبر : حمایت و پشتیبانی دانشگاهها موتور محرکه گفتمان جدید شهرداری

شهردار اصفهان گفت: حمایت و پشتیبانی دانشگاهها از مجموعه شهرداری می تواند گفتمان جدید شهرداری را پرچمدار و موتور محرکه آن باشد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، آیین نکوداشت نیم قرن تجربه دانش جغرافیا دانشگاه اصفهان در محل دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان برگزار شد.
مهدی جمالی ن‍ژاد شهردار اصفهان در این همایش ضمن گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: بهترین مکانی که دانشجویان و اساتید دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان می توانند ایده های خود را مطرح کرده و به مدیریت شهری کمک کنند شهرداری اصفهان است.
وی با بیان اینکه ماموریت های شهرداری بسیار متنوع و کار کردن در این سازمان بسیار مشکل است، تصریح کرد: سایر دستگاه ها به دلیل اینکه دولتی هستند و به طور صرف مدیریت هزینه انجام می دهند کار چندان سختی ندارند اما شهرداری ها  به دلیل اینکه مدیریت درآمد و هزینه را به طور توامان انجام می دهند پیچیدگی های بسیار و جنسی متفاوت با سایر دستگاه ها دارند.
شهردار اصفهان دلیل اجرایی نشدن مدیریت واحد شهری را مقاومت دستگاههای دولتی و فراهم نبودن بستر آن در شهرداری ها ذکر کرد و گفت: بسیاری از مولفه‌ها، شاخص‌ها، اختیارات و فضاهای شهری در اختیار شهرداری ها نیست در حالیکه تمام مطالبات مردم را باید شهرداری ها پاسخگو باشند. در مطالبات، مدیریت واحد شهری وجود دارد اما در درآمدها و اختیارات این موضوع وجود ندارد.
جمالی نژاد در ادامه با اشاره به هزینه‌های هنگفت پروژه های مختلف در حال ساخت شهر اصفهان، تاکید کرد: به طور مثال برای افتتاح فاز سوم قطار شهری که حداقل تا خردادماه سال آینده برای بهره برداری زمان نیاز دارد نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه لازم است. علاوه بر این پروژه سنگین، پروژه هایی مانند سالن اجلاس سران، تقاطع غیرهمسطح استقلال، فازهای دوم و سوم میدان امام علی (ع) و غیره  نیز وجود دارند که انباری از هزینه ها را برای ما در پی دارد.
وی با بیان اینکه  ظرفیت اکولوژیکی شهر اصفهان برای جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری پیش بینی شده است، اضافه کرد: این موضوع در حالیست که هم اکنون شهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. شهر اصفهان همچنین به دلیل دارا بودن پیشینه عظیم تاریخی و آثار متعدد نه تنها در سطح بلکه در ارتفاع نیز نمی تواند توسعه پیدا کند که تمام این موارد کار را برای مدیریت شهری بسیار سخت می کند.
شهردار اصفهان گفت: با وجود این مشکلات و سختی ها در حال حاضر حدود یک هزارو ۱۸۰ پروژه بزرگ و کوچک با ۵ ابر پروژه در شهر اصفهان در حال اجراست. علاوه بر اجرای این پروژه ها، پروژه های محله محور را نیز به صورت هر هفته برای توزیع متوازن عدالت و خدمات در شهرداری اصفهان کلید زدیم.
وی با بیان اینکه همچنین در کنار اجرای پروژه های سخت، اجرای فن آوری و اقدامات نرم را نیز در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: پیوستن شهر اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان، ثبت جهانی اصفهان در حوزه هنرهای مردمی، ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری، ایجاد گفتمان شهرهای دانش بنیان برای نخستین بار در کشور، عقد تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه تولید اسکوترهای برقی، موتورهای برقی، دوچرخه های برقی و خودروهای هیبریدی برای نخستین بار در کشور،  از جمله برخی مواردی است که در حوزه فن آوری های نرم در دستور کار خود قرار داده ایم.
جمالی نژاد ابراز داشت: دانشگاه های ما نباید مدیریت شهری را رها کرده و آنها را در اقیانوس مشکلات تنها بگذارند. حمایت و پشتیبانی دانشگاهها از مجموعه شهرداری می تواند گفتمان جدید شهرداری را پرچمدار و موتور محرکه آن باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار