رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر : 6745
  • چاپ خبر : تقویت حمل و نقل عمومی تاثیرمستقیم برکاهش ترافیک دارد

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تقویت حمل و نقل عمومی و استفاده گسترده شهروندان موجب جلوگیری از تردد خودرو های تک سرنشین در کلانشهر کرج می شود، گفت: این امر تاثیر مستقیم بر کاهش ترافیک دارد.

به گزارش شورانیوز از  البرز، علی حاج کاظم در خصوص بیان کرد: اکنون ترافیک یکی از مشکلاتی است که اغلب کلانشهر ها را درگیر کرده که یکی از عوامل اصلی آن تردد خودروهایتک سرنشین در سطح شهر ها است.

وی بیان داشت: تردد خودروهای تک سرنشین و ترافیک از عوامل افزایش آلایندگی هوا محسوب می شود.

حاج کاظم با اشاره به اینکه می بایست در شهروندان انگیزه بیشتر را ایجاد کرد تا از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند، تاکسی و اتوبوس برای تردد استفاده کنند، گفت: این امر مستلزم این است که ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شده و به آن توجه ویژه شود.

این عضو شورا یکی از راه های ایجاد انگیزه دربین شهروندان را کاهش انتظار برای سوار شدن مسافران در اتوبوس ها ذکرکرد و افزود: فاصله ورود اتوبوس ها به ایستگاه های مورد نظرباید کاهش یابد تا شهروندان بتوانند سروقت به مقصد خود برسند و از اتلاف وقت آنان جلوگیری شود.

وی گفت : اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی علاوه بر کلانشهر کرج ،مسافران را در مسیرهای کرج به شهرهای طالقان ، آسارا، اشتهارد ، تهران ، ساوجبلاغ ، محمدشهر و مشکین دشت جابجا می کنند.

تعداد خطوط اتوبوسرانی کرج حدود ۷۸ خط است و روزانه بیش از ۳۵۰ هزار نفر با استفاده اتوبوس در کرج و شهرهای تابعه استان جابجا می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار