رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر : 6694
  • چاپ خبر : لزوم اتمام طرح های تعمیراتی و پروژه های عمرانی تا ۲۰ اسفند ماه

​رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر تکمیل طرح های عمرانی و تعمیراتی سطح شهر تا ۲۰ اسفندماه تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان  ، رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: اگر بخواهیم مقام علمی فاطمه (علیها السلام) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم آشکار می‌سازد و یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می‌دهد.
وی ادامه داد: دیگر شواهدی که به آن وسیله می‌توان گوشه‌ای از علو مقام فاطمه (علیها السلام) را درک نمود، مراجعه زنان و یا حتی مردان مدینه در مسائل دینی و اعتقادی به آن بزرگوار می‌باشد که در فرازهای گوناگون تاریخ نقل شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه از فاطمه (علیها السلام) سخنان فراوانی بر جای مانده، که پاره‌ای از آنان به طور مستقیم از او نقل شده است و به نیکی می‌توان گوشه‌ای از علو مقام و ژرفای علم و معرفت او را در این کلمات دریافت، گفت:  بنابر فرموده فاطمه زهرا (سلام الله علیها) “هر کس عبادت خالص خود را به سوی پروردگار بالا بفرستد، خداوند برترین مصلحت خود را به سوی او می‌فرستد.”
وی افزود:  الگوی زنان عالم در قسمتی از خطبه فدکیه ایمان را موجب پاکی شما از شرک، نماز را موجب تنزیه و پاکی شما از (آلودگی) تکبر، زکات را باعث تزکیه و طهارت روح و روان و رشد و فزونی در روزی، روزه را موجب پایداری اخلاص، حج را باعث استواری دین، دادگری و عدل را موجب انسجام و تقویت دلها، اطاعت و پیروی از ما را باعث نظم و آسایش ملت می داند.
امینی یادآور شد: این بانوی بزرگوار اسلام با تاکید بر اینکه رهبری و پیشوایی ائمه اطهار را موجب امان از جدایی و تفرقه می شود در بخش دیگری از خطبه فدکیه خود فرموده اند «جهاد موجب عزت و شکوه اسلام، صبر و پایداری کمکی بر استحقاق و شایستگی پاداش، امر به معروف به مصلحت عامه مردم، نیکی به پدر و مادر سپری از خشم پروردگار، پیوند و پیوستگی با ارحام و خویشاوندان موجب کثرت جمعیت، وفا به نذر موجب قرار گرفتن در معرض آمرزش، پرهیز از کم فروشی موجب عدم زیان و ورشکستگی است».
وی ادامه داد: در هفته اخیر سالروز شهادت فرمانده شجاع و سلحشور شهید خرازی بود که این مناسبت را به همه علاقه مندان به فرهنگ جهاد و شهادت تسلیت عرض می کنم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز استقلال کانون وکلا در ۷ اسفندماه سال۱۳۳۱ یادآورشد: وکیل کسی که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین‌جا برخاسته است. می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
وی در ادامه باتوجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، اتمام طرح های تعمیراتی و پروژه های عمرانی و اصلاح هندسی را تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری خواستار شد.
امینی افزود: باتوجه به نزدیک بودن روزهای پایانی سال لازم است پیش بینی لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان شهرداری به عمل آید تا انشاالله شب عید و ایام نوروز در کام این عزیزان زحمت کش هم شیرین و به یاد ماندنی باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در همین رابطه از پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران شهرداری خبرداد و گفت: لازم است باقیمانده مطالبات آنان پرداخت شود تا مشکلی پیش نیاید چراکه نظر به تراکم عبور و مرور در روزهای پایانی سال شهرداری همه تلاش خود را برای پایان اقدامات عمرانی و آماده سازی شهر برای تسهیل درتردد مردم و رفع نیاز های شب عید آنها بکار بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هفته گذشته با حضور  رؤسای محترم مجالس، رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی، اندیشمندان، فرزانگان و شخصیّت‌های برجسته‌ی جهان اسلام و دیگر شخصیّت‌های آزادی‌خواه، نشست ارزشمند ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران برگزار شد.
امینی یکی از دستاوردهای ارزشمند این نشست را مطرح کردن اولویّت نخست جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان، یعنی موضوع فلسطین و ایجاد فضای همدلی برای تحقّق هدف والای حمایت از مردم فلسطین و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ی آنان دانست و تصریح کرد: کشورهای اسلامی و عربی و همه‌ی جریانهای اسلامی و ملّی، موظّفند در خدمت آرمان فلسطین قرار گیرند چراکه حمایت از مقاومت، وظیفه‌ی همه‌ی ما است و هیچ‌کس حق ندارد در برابر کمک، از آنان انتظار ویژه‌ای داشته باشد البته تنها شرط کمک این است که این کمکها در جهت تقویت بُنیه‌ی مردم فلسطین و ساختار مقاومت هزینه شود.
وی خاطر نشان کرد: خطرات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد و لذا مقاومت باید از همه‌ی ابزارهای لازم برای استمرار کار خود برخوردار باشد و در این مسیر، همه‌ی ملّتها و دولتهای منطقه و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان وظیفه دارند نیازهای اساسی این ملّت مقاوم را تأمین کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار