رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر : 6688
  • چاپ خبر : لزوم توجه به موضوع ساماندهی خورها و بازگشایی معابر

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس در بودجه سال آینده، دو موضوع ساماندهی خورها و بازگشایی معابر بخصوص در بافت‌های فرسوده را جدی‌تر بگیرد.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس، جمشید رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر قدمی که در شهر برای توسعه و آبادانی آن برداشته می‌شود جز با حمایت و همراهی مردم نبوده و عملا شهرداری از محل عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، شهر را می‌گرداند.

وی با بیان این که بندرعباس شهری رو به توسعه است و روز به روز هزینه نگهداری این شهر نیز افزایش می‌یابد، افزود: تلاش شورای شهر نیز بر این است که ردیف‌های جدید درآمدی برای شهرداری تعریف شود تا شهرداری بتواند بر کیفیت ارائه خدمات خود بیافزاید و در عین حال فشار اقتصادی به مردم برای این منظور وارد نشود.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری در صحن شورای شهر در حال بررسی است و بزودی نهایی خواهد شد و ما از شهرداری خواسته‌ایم که موضوع ساماندهی خورها، احداث فرهنگسراها در محلات مختلف، ایمن‌سازی ابنیه‌های شهری، بازگشایی معابر با اولویت بافت‌های فرسوده و توسعه فضای سبز را جدی‌تر بگیرند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس ۴۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد می‌توانیم این بودجه را تا ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم تا بتوانیم حجم پروژه‌های عمرانی بیشتری در شهر بندرعباس انجام داد.

وی درباره مشارکت صنایع در توسعه شهر نیز گفت: زمینه‌های مشارکت صنایع برای توسعه و آبادانی شهر بندرعباس و یا در دست گرفتن یک پروژه شاخص و به ثمر رساندن آن کاملا فراهم است و همه ابزارهای قانونی نیز در شورای شهر برای این منظور تعریف شده و امیدواریم این عزم در میان مدیران صنایع شکل بگیرد که هر کدام به گوشه‌ای از توسعه این شهر کمک کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان داشت: حدود ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس وجود دارد که فرآیند خدمت‌رسانی مستمر به آنها مستلزم هزینه‌های فراوانی برای شهرداری است و اگر بتوانیم الگوهای جدید خدمت‌رسانی را نظیر تفکیک زباله از مبدا را در شهرمان توسعه دهیم، بخشی از هزینه‌های این بخش را می‌توان صرف توسعه شهر کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار