رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
  • کد خبر : 6684
  • چاپ خبر : توجه به فرهنگ در امر مدیریت شهری از اهمیت به‌سزایی برخوردار است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه با اشاره به اینکه با خلع توسعه فرهنگ شهرنشینی در بندرلنگه خدمات شهرداری دیده نمی‌شود، گفت: توجه به فرهنگ شهر‌نشینی پایه‌های توسعه بندرلنگه را محکم‌تر می‌کند.

به گزارش شورانیوز از هرمزگان ، محمود شریفی با اشاره به فرهنگ شهرنشینی، اظهار داشت: شهر و شهرنشینی از جدی‌ترین و مهم‌ترین مباحثی است که باید در بندرلنگه توجه جدی بدان ‌شود و این فرهنگ شهرنشینی است که پایه‌های توسعه این شهر را محکم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: دراین راستا توجه به فرهنگ در امر مدیریت شهری بندرلنگه از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، رشد شهرنشینی و جوامع شهری بدون در نظر گرفتن توسعه فرهنگ شهرنشینی، مشکلاتی را در این شهر به وجود آورده است که می‌توان از آن جمله به رشد حاشیه‌نشینی و معظلات پیش‌روی آن اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی بندرلنگه اضافه کرد:  با توجه به اهمیت و نقش فرهنگ به‌عنوان مهم‌ترین عامل مؤثر در مدیریت شهری، باید به تشریح فرهنگ شهری و جایگاه فرهنگ شهرنشینی و معظلات پیش‌رو بپردازیم و سپس لزوم آموزش شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ شهرنشینی و چالش‌های فرهنگی شهرنشینی، در بندرلنگه را ارائه کنیم.

شریفی تصریح کرد: چرا در بندری که سالیان سال از قدمت شهریت آن می‌گذرد وآن‌طور‌که در سندهای تاریخی آمده قریب به ۸۰ سال است بعد از تهران پایتخت کشور دارای شهرداری ‌می‌باشد ولی متاسفانه هنوز فرهنگ شهرنشینی جا نیافتاده است و افرادی در گوشه وکنارمحلات، خورها و حتی گاها خیابان‌ها وکوچه‌های فرعی واصلی اقدام به ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی می‌کنند واین خود به‌ غیر از برهم‌زدن زیبایی محلات آلودگی زیست‌محیطی را به‌ همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: با این همه تلاش کارگران و پرسنل زحمتکش شهرداری بندرلنگه، گاها زحمات این عزیزان دیده نمی‌شود؟ و باز هم در گوشه‌ای از شهر با انباشت زباله مواجه می‌شویم، پاسخ به این پرسش را با نگاهی حتی گذرا به محلات این شهر قدیمی با مشاهده نخاله‌های ساختمانی و زباله‌هایی که توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود و چند روزی نگذشته باز هم آن‌ها را در همان محل گاها وسیع‌تر مشاهده می‌کنیم، در این میان ما خلع فرهنگ شهرنشینی را بیشتر احساس می‌کنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه یادآور شد: در زمینه فرهنگ شهر‌نشینی نه تنها شهرداری و شوراها بلکه سایر ارگان‌ها شامل آموزش و پرورش، بهداشت و بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و.. باید به کمک ما بیایند تا شهری آبادتر از قبل با رعایت فرهنگ شهر‌نشینی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار