رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
  • کد خبر : 6682
  • چاپ خبر : اجرای قانون حدنگاربا هدف تثبیت املاک شهرداری

مدیراملاک و آزادسازی شهرداری تبریز، از اجرای قانون حدنگار برای املاک شهرداری با هدف تثبیت این املاک خبر داد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ،  علیرضا داستان، با اعلام این که این مدیریت، یک واحد ستادی است، گفت: هیچگونه اقدام اجرایی برای این واحد تعریف نشده و مدیریت املاک تنها وظیفه سیاست گذاری در ابعاد ملکی، صدور مجوزهای لازم و حفاظت از املاک و دارایی های غیر منقول شهرداری را بر عهده دارد.

وی درباره فعالیت های مدیریت املاک در راستای تحقق این هدف، اظهار داشت: در یک سال اخیر و طبق برنامه ریزی های انجام شده، تمامی اموال غیرمنقول شهرداری در محدوده هر یک ازمناطق دوازده‌گانه شهرداری، در دفتراموال ثبت و ضبط می شود.

مدیراملاک شهرداری ادامه داد: در بخش دیگری از این اقدام، همین اموال در زیرسیستم نیزثبت می‌شود تا بادقت هرچه بیشتر، مشخصات املاک وزمین‌ها در دسترس بوده و جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود.

داستان با بیان مرحله ای دیگر از اقدامات این واحد، تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای انجام شده توسط این مدیریت، حصارکشی املاک متعلق به شهرداری و اعلام تعلق ان به شهرداری با نصب تابلو و برچسب است. همچنین سنددارکردن زمین ها و املاک و تبدیل قولنامه و وکالتنامه به سند، در طی این مدت از جمله کارهای انجام شده توسط این مدیریت است.

مدیراملاک شهرداری تبریز، اجرای قانون حدنگار را نیز، از اقدامات واحد املاک و آزادسازی شهرداری عنوان و اضافه کرد: قانون حدنگار یا کاداستر، برای اراضی دولتی و به ویژه برای املاک شهرداری اجرا می شود که طی آن، نقشه UTM برای املاک فوق تهیه و به اداره ثبت ارسال می شود.

داستان، با بیان قسمت دیگری از اختیارات تفویض شده به این مدیریت از سوی شهردار و شورای شهر تبریز، خاطرنشان کرد: توافق و مصالحه در معاملات، اداره ۱۲ واحد از مجتمع های تجاری سطح شهر، اعطای سند به شهروندان از جمله در مناطق ۳، ۶ و۵ و اولویت بندی در پروژه های مسیرگشایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام قبل از شروع پروژه جدید، از دیگر وظایفی است که از سوی شهردارمحترم و شورای شهر، برعهده این مدیریت گذاشته شده است.

وی، تملک ایستگاه های قطار شهری را، از مهم ترین اقدامات مدیریت املاک و آزادسازی شهرداری تبریز دانست و گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی مترو و تاثیری که در روانی ترافیک شهر و رفاه شهروندان خواهدداشت، بیش از ۵میلیارد تومان برای تملک زمین های مربوط به ایستگاه های مترو خط یک هزینه شده است.

مدیراملاک شهرداری تبریز، در پایان، اظهار داشت: عمده ترین موارد اختلافی بین شهرداری و شهروندان در زمینه املاک است که مدیریت املاک، با بهره گیری از اختیارات تفویض شده، سعی دارد ضمن صیانت از حقوق شهروندان، اموال و دارایی های شهرداری را نیز به عنوان بیت المال و دارایی های شهر حفظ کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار