رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
  • کد خبر : 6673
  • چاپ خبر : بودجه شهر شیراز زیر ۵هزار میلیارد نباید باشد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بحث بودجه رقابتی با شهرهای دیگر نداریم، گفت: رقم بودجه پیشنهادی حق شیراز است.

به گزارش شوزانیوز از شیراز ، غلام مهدی حقدل اظهار داشت:سال ۹۲ بر اساس بودجه یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که شورای سوم بسته بود کار را آغاز کردیم و با ۵۰ میلیارد تومان بیشتر محقق شد، سال بعد از آن خود ما در شورای چهارم بودجه را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بستیم که معادل ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

حقدل ادامه داد: سال سوم بودجه را ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بستیم ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد و در سال ۹۵ بودجه را ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بستیم که بر اساس گزارش شهرداری به تحقق نزدیک است و این امر در کمیسیون بررسی و مصوب شده چنانکه اصلاح بودجه هم تغییر نکرد و امید است رقم ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان به‌طور کامل محقق شود.

می توان از ابتکارات شورای شهر شیراز در سطح ملی استفاده کرد
رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: ما تجارب خوبی در بحث بودجه پیدا کردیم که می‌تواند به‌صورت تجارب ملی استفاده شود یکی پرهیز از خام فروشی املاک و ارائه آن به‌صورت بسته سرمایه‌گذاری مشارکتی است و سودی که در این مشارکت‌ها به دست می‌آوریم هم ما به ازای بدهی شهرداری به مجموعه‌های فاینانس کننده داده می‌شود.
بودجه شهر شیراز زیر ۵هزار میلیارد نباید باشد
حقدل یادآور شد: اگر وضع صنعت ساختمان خوب شود بودجه شیراز نباید کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان باشد و این شهر نیاز دارد که به این ارقام دست پیدا کند که شرایط آن را هم دارد وقتی شورا ۳ هزار میلیارد تومان مشارکت با بخش خصوصی را مطرح کرد مسئولان شهرداری ابتدا ترسیدند اما اکنون با قوت قلب می‌دانند که این ارقام حق شیراز است.
این عضو شورا متذکر شد: از پولی که به دست می‌آوریم ۳۰ تا ۴۰ درصد نقدی و از عوارض ساختمانی است و حدود ۶۰ درصد از مشارکت، وام، اوراق قرضه، فروش املاک و تهاتر و غیره است.
به جای برخورد با مدیر خاطی مراسم جوانان اسلام به او پست جدید دادند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مواضع اخیر آیت‌الله ایمانی در خصوص حواشی‌های افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: وقتی یک مدیر عمداً یا سهواً اشتباه کرده و با حریت مردم یک استان و زنان عشایر آن‌ها برخورد ناشایست می‌کند و بعد نماینده ولی تذکر می‌دهد، حق این است که با فرد خاطی برخورد شود.
وی افزود: متأسفانه ما شاهد هستیم که سه روز بعد از این واقعه، فرد خاطی را به عنوان عضو هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری استان و سخنگوی این مجموعه انتخاب می‌کنند و این باعث شد که من شخصاً به استاندار اعتراض کنم که چنین کاری زشت و وقیح است و ایشان قول دادند در این زمینه پیگیری‌ خواهند کرد.
مدیران فارس با هم هماهنگ نیستند
محمد حق‌نگر، نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز هم با اشاره به حواشی‌های پیش‌آمده در مراسم افتتاحیه «شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام» و ترک آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز از این مراسم گفت: متأسفانه این مشکل از قدیم در شهر شیراز وجود داشته است.
وی افزود: شیراز و استان فارس مدیران بسیار خوب و دلسوزی دارد اما متأسفانه هماهنگ نیستند و به همین دلیل شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم در حالی که در بسیاری از شهرهای کشور این‌گونه نیست.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشورمان استانداری و امام جمعه در کنار هم سعی می‌کنند هماهنگ‌کننده خوبی برای دستگاه‌های مختلف و امورات گوناگون باشند و مخصوصاً مسائل فرهنگی شهر را جهت دهند و ما آرزو داریم که چنین اتفاقی نیز در شهر شیراز رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار