رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
  • کد خبر : 6667
  • چاپ خبر : برگزاری همایش های بزرگ علمی جهان در اصفهان موجب غرور ایران است

شهردار اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه برون داده های این کنگره مشکلات زیست محیط شهر را بگشاید، گفت: برگزاری چنین همایش هایی مایه سرافرازی ایرانیان بوده و با قابلیت این رشته می توان از بیماری های ریوی به خصوص سِل جلوگیری کرد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی در اصفهان، ضمن خوش آمدگویی به  همه دانش ورزان و اندیشمندان آفریقایی و آسیایی، اظهار داشت: همیشه از اصفهان و عظمت این شهر تاریخی سخن گفته شده، اما نه گوش از شنیدن خسته شده و نه زبان از گفتن و نه قلم از نوشتن باز مانده است.
وی ادامه داد: شهر تاریخی اصفهان موزه ای بی بدیل، باغ شهری روح نواز و مکتب خانه ای اندیشه ساز در مرکز ایران زمین واقع شده که با تاریخ کهن این سرزمین پیوندی خجسته و عظیم دارد.
وی همچنین اضافه کرد: اصفهان در ادوار مختلف تاریخی، از شکوه و عظمتی خاص برخوردار بوده در سه دوره آل بویه، سلجوقیه و صفویه مفتخر به پایتختی ایران بزرگ بوده و درخششی بیشتری داشته است.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه این شهر همیشه بخش مهمی از جامعه سازمان یافته ایران قلمداد می شده است تصریح کرد: در این شهر بزرگ و تاریخی همیشه نهادهای فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی و پزشکی هرکدام در جایگاه خود و در حرکتی پویا در بالندگی این شهر کوشیده و به شکوفایی هرچه بیشتر آن اضافه کرده اند.
وی همچنین بیان کرد: گرچه در فراز و فرودهای تاریخی در اعصار مختلف، اصفهان را در شرایط مختلف قرار داده و این شهر را دستخوش نابسامانی های بسیاری کرده است، اما همیشه دوران نامش بر تاریخ ایران و جهان درخشیده است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه سیصد سال از زمان پایتخت بودن اصفهان گذشته است، تاکید کرد: این شهر هرگز باور نکرده که پایتخت نیست و همچنان با اقتدار درحال پیشرفت است.
شهردار اصفهان متذکر شد: مدیریت شهری اصفهان چندی است با رویکردهای دانش بنیان در حوزه های گوناگون و بهره وری از فناوری های نوین در صدد رفع بحران هایی ناخاسته ای برآمده که موجب برهم خوردن آمایش سرزمین، رشد بی رویه و ناپایداری شهری با محوریت توسعه صنعتی می شوند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه همایش های بزرگی در استان همیشه برگزار شده و می شود. و این همایش بین المللی حاضر در راستای خروج از برون رفت از بحران هایی برگزار می شود که محیط زیست شهر را به واسطه بیماری های مختلف در معرض تهدید قرار داده است.
جمالی نژاد برگزاری همایش های علمی از این دست در کشور و استان اصفهان را گامی مهم در راستای پیشرفت و توسعه کشور و حل مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش های بزرگ علمی در استان اصفهان که مهد علم و فرهنگ در کشور است موجبات غرور برای ایرانیان است، زیرا از دیرباز ایرانیان با مکاشفات علمی و ژرف بینی های خود علو مقام خویش را به اثبات رسانده و حریم علم را نکو دانسته اند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: به دلیل حضور مهمان خارجی این کنگره جنبه بین المللی پیدا کرده است و امیدوارم برون داده های این کنگره مشکلات زیست محیط شهر را بگشاید.
جمالی نژاد اضافه کرد: بی شک می توان در پرتو این علم و واکاوی در پیشینه ابتلا به بیماری های واگیر و چگونگی ریشه کن کردن آثار و بقایای آن امنیت پزشکی و بهداشتی را بیش از پیش ارتقا داد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: با قابلیت های شگرف وحیات بخش این دانش می توان شهر و شهروندان را در کشورهای مختلف از زیر بار سنگین و نگران کننده بیماری های عفونی و ریوی به ویژه سل که خطری ناشی از بیماری های زیست محیطی است رهایی بخشید.
وی دی نهایت ابراز امیدواری کرد: که این همایش نه تنها در اصفهان بلکه در تمام دنیا دست آوردهای علمی بهینه به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار