رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
  • کد خبر : 6567
  • چاپ خبر : دروازه‌های قدیمی قزوین بازسازی و احیا می‌شود

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دروازه‌های قدیمی این شهر همانند دروازه‌ رشت و شیخ‌آباد بازسازی و احیا می‌شود.

به گزارش شورانیوز از قزوین، محمدرضا صدیقی اظهار داشت: شهر قزوین دروازه‌های قدیمی بی‌شماری دارد که بیانگر تاریخی بودن این شهر است.

وی با اشاره به اینکه دروازه‌ رشت، شیخ‌آباد و مقلواک از جمله دروازه‌های شهر قزوین است، افزود: مرمت، بازسازی و احیای این دروازه‌ها در بررسی بودجه ۹۶ در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه دروازه‌های شهر قزوین در گذشته مرکز تردد مردم در ورود و خروج به این شهر بودند، تصریح کرد: این دروازه‌ها به مرور زمان دچار آسیب‌دیدگی شدند و از بین رفتند.

صدیقی با اشاره به اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورا در مرمت، بازسازی و احیای این دروازه‌ها جدی هستند، عنوان کرد: اجرای این پروژه طی سال آینده در دستور کار قرار گرفته شده است.

این مسؤول یادآور شد: مسؤولیت اجرای پروژه مرمت، بازسازی و احیای دروازه‌ها را سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین بر عهده گرفتند و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه دروازه‌های قدیمی، زیرساخت‌های هویتی شهر قزوین هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل معرفی این هویت، شورا و شهرداری در احیای و بازسازی این دروازه‌ها مصمم هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه جذب گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری است، مطرح کرد: در تحقق این مهم، احیای دروازه‌های قدیمی می‌تواند مؤثر باشد به همین دلیل باید اجرای این طرح با سرعت مناسبی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: با توسعه گردشگری در شهر قزوین وضعیت درآمد و اقتصاد این شهر رونق می‌یابد و برای تعدادی از شهروندان قزوینی اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مجموعه مدیریت شهر قزوین از هر راهکاری بهره می‌گیرد تا بتواند با معرفی هویت شهر قزوین به گردشگران، جذب مسافران داخلی و خارجی را به این شهر ارتقا دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار