رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
  • کد خبر : 6559
  • چاپ خبر : تعامل بین اصفهان و فرانسه می‌تواند باعث توسعه ورزش شود

شهردار اصفهان گفت: در ایران، شهرداری‌ها ورزش همگانی را اداره می‌کنند و تعامل بین اصفهان و فرانسه می‌تواند باعث توسعه ورزش شود.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، مهدی جمالی‌نژاد عصر سه‌شنبه در دیدار با هیأت ورزشی فرانسوی اظهار داشت: اصفهان یک شهر تاریخی است که بیش از ۴ یا ۵ هزار سال قدمت دارد و در بیش از سه دوره شاخص پایتخت ایران بوده است.
وی ادامه داد: اصفهان یکی از شهرهایی است که آثار تاریخی زیادی را در کشور و دنیا به خود اختصاص داده و بیش از ۲۰۰۰ جاذبه تاریخی را به ثبت رسانده و این شهر مانند یک تونل تاریخ است.
شهردار اصفهان گفت: اخیراً محورهای گردشگری اصفهان را بر اساس دوره‌های تاریخی تعریف کرده‌ایم. شهر اصفهان ۱۴ خواهرخوانده دارد و عضو سازمان‌های بین‌المللی زیادی است و حتی در بسیاری از این سازمان‌ها به عنوان هیأت مدیره انتخاب شده و یا موسس این سازمان‌ها بوده‌ایم.
وی افزود: شهر اصفهان ارتباط خوبی با شهرهای فرانسه دارد و میزبان بسیاری از شخصیت‌های فرانسوی بوده‌ایم، حتی دعوتنامه‌ای برای شهردار پاریس فرستادیم که وی در آینده به اصفهان می‌آید.
جمالی‌نژاد در خصوص همکاری‌های ورزشی با فدراسیون ورزش همگانی فرانسه بیان داشت: این ارتباط‌های تنگاتنگ و دوستانه می‌تواند در حوزه ورزش نیز تأثیر داشته باشد. ورزش در ایران به دو بخش ورزش حرفه‌ای و ورزش همگانی تقسیم شده است.
وی افزود: در ایران، شهرداری‌ها ورزش همگانی را اداره می‌کنند و تعامل بین اصفهان و فرانسه می‌تواند باعث توسعه ورزش شود.
شهردار اصفهان در مورد زیرساخت‌های ورزشی شهر اصفهان گفت: ۱۲۰ ایستگاه ورزش همگانی در شهر اصفهان وجود دارد و همچنین ورزشگاه‌های محلی و زمین‌های ورزشی روباز را نیز احداث کرده‌ایم. امیدوارم حضور شما در اصفهان باعث تعامل بین ورزش ایران و فرانسه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار