رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر : 6520
  • چاپ خبر : اتمام احداث گلخانه پارک فدک

شهردار منطقه ۲ تبریز از اتمام احداث گلخانه پارک فدک خبر داد و افزود: ایجاد گلخانه‌ها به منظور خودکفایی منطقه در تامین نیازهای فضای سبز صورت می‌گیرد.

به گزارش شورانیوز از تبریز، رسول موسایی، افزود:  با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گرفتن تفرجگاه های متعدد و بزرگی همچون مجموعه تاریخی تفریحی ائل گلی، پارک جنگلی صائب تبریزی، پارک موزه دفاع مقدس و وجود ۲۷ پارک در سطح حوزه منطقه دو و نیاز به افزایش تولید گل و گیاه، این منطقه اقدام به احداث دو گلخانه کرده که عملیات احداث گلخانه پارک فدک در ۶۲۰مترمربع مساحت به اتمام رسیده است.

شهردار منطقه ۲ تبریز از احداث یک باب گلخانه دیگری در پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا همچنین مقدمات آماده سازی این گلخانه در مساحت ۷ هزار مترمربع در فضای پارک آغاز شده است.

به گفته موسائی با توجه به قرار گرفتن در آستانه بهار طبیعت و آغاز مسافرت های نوروزی از اقصی نقاط کشور به کلانشهر تبریز، شهرداری منطقه دو فضای سبز  بلوار ۲۹ بهمن و کمربندی آزادی که از شریان های اصلی و مهم این شهر بشمار می آید را برای استقبال از میهمانان و گردشگران، مرمت و بازسازی می کند.

شایان ذکر است شهرداری منطقه دو تبریز به منظور کاشت بهاره و تابستانه گل و گیاه سطح حوزه این منطقه، اقدام به تولید بالغ بر ۲۵۰ هزار بوته گل اعم از گازانیا، قزلی، عسلی، ردبکیا و… و تولید بیش از ۴۰ هزار گلدان نشاء گلدانی اعم از ناز یخی و ناز فرانسه در ۵ گلخانه موجود منطقه کرده و این تولیدات را برای کاشت بهاره و تابستانه سطح حوزه، آماده سازی نموده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار