رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  • الثلاثاء ۱۵ ربيع ثاني ۱۴۴۲
  • 2020 Tuesday 1 December
  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر : 6494
  • چاپ خبر : ۳۰۰ تومان سهم روزانه هر خانوار در پرداخت هزینه‌ مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر، هر واحد مسکونی در سال ۹۵، تنها ۱۰۰ هزار تومان یعنی هر ماه ۸ هزار تومان و در یک روز کمتر از ۳۰۰ تومان هزینه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های شهری و رفت‌وروب شهری می‌پردازد.

به گزارش شورانیوز از ساری ، یاسر بهارفر با اشاره به مبالغ درج شده در قبوض بهای هزینه خدمات شهری، اظهار داشت: این مبالغ شامل هزینه‌های سالانه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌ها و رفت‌وروب شهری هر خانوار است که برای اماکن مسکونی در سال ۱۳۹۵ مبلغ یکصد هزار تومان بوده و در سه دوره چهارماهه چاپ و توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سار ی از عدم افزایش بهای هزینه خدمات شهری در سال ۱۳۹۶ گفت و خاطرنشان کرد: علی رغم ابلاغیه وزارت کشور با توجه به مصوبه شورای شهر، در سال ۱۳۹۶ برای اماکن مسکونی هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهیم داشت اما با تفکیک اماکن پرزباله از سایرصنوف نوع محاسبات برای آن ها متفاوت خواهد بود، همچنین با بازبینی در هزینه‌های مشاغل خاص مانند مطب پزشکان و دفاتر مهندسان تعدیل‌هایی را در این صنوف خواهیم داشت.

وی محاسبه کلیه هزینه های خدمات شهری را بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور اعلام کرد و افزود: در ابلاغیه وزارت کشور، شهرداری‌ها مکلف شده‌اند ظرف مدت پنج سال، تمامی مبالغ قبوض هزینه ی خدمات شهری را تا نرخ تمام شده هزینه های مربوط به جمع آوری، انتقال، دفن زباله های شهری و رفت و روب شهری افزایش و آن را تماما از شهروندان اخذ نمایند.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند، بر اساس همین مصوبه، هرساله محاسبات مربوطه را انجام و از طریق شهرداری به شورای محترم اسلامی شهر، پیشنهاد می‌نماید، اما شورا بر اساس شرایط اجتماعی و اقتصادی شهروندان و میزان تورم عمومی نسبت به تعدیل مبالغ پیشنهادی بر اساس فرمول های ابلاغی وزارت کشور اقدام و جهت اجرا به سازمان ارسال می نماید که بر این اساس، تعرفه های اعلام شده در سال های ۹۴ و۹۵، حدودا ۴۵ درصد کمتر از مبالغ واقعی و محاسباتی است. همچنین میانگین نرخ قبوض بهای هزینه ی خدمات شهری اصناف نیز برای سال آتی ماهانه ۷۵۰۰ تومان پیشنهاد شده که متوسط ۲۵۰ تومان در روز را خواهد داشت .

بهارفر مشارکت مردم در پرداخت قبوض را خوب توصیف کرد و گفت: نگاه سازمان و شهرداری ساری و خصوصاً شهردار عمل‌گرای شهر، جناب آقای دکتر عبوری، نگاه حمایتی است و خوشبختانه شورای اسلامی شهر نیز تعامل سازنده‌ای را با شهرداری و سازمان در این خصوص دارد و درنتیجه شاهد تصویب تعرفه‌هایی به‌مراتب بسیار کمتر از مصوبه ابلاغی وزارت کشور هستیم چراکه چنانچه هزینه خدمات شهری در سال گذشته در شهر ساری با فرمول وزارتخانه برای هر واحد مسکونی محاسبه می‌شد، این مبلغ صد و هفتاد هزار تومان و در سال جاری حدود دویست هزار تومان بوده است، اما سازمان تقریباً نیمی از این مبلغ را از شهروندان اخذ می‌نماید.

وی ادامه داد: با تصویب شورای اسلامی شهر، هر واحد مسکونی در سال ۹۵، تنها صد هزار تومان پرداخت می‌نماید که درواقع هر خانوار ساروی در هرماه ۸ هزار تومان و در یک روز کمتر از ۳۰۰ تومان هزینه جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های شهری و رفت‌وروب شهری می‌پردازد.

بیش از ۷۵ درصد هزینه های مدیریت پسماند را شهرداری ساری می پردازد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از هزینه‌های بالای شهرداری در بخش مدیریت پسماند خبر داد و بیان کرد: شهرداری ساری هرساله هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان در بخش مدیریت پسماند متقبل می‌شود که فقط حدود ۱۵ درصد آن از محل قبوض شهروندان تأمین و مابقی را شهرداری تقبل می‌نماید.

بهارفر در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از جرائم دیرکرد سخن گفت و بیان کرد: به پیشنهاد سازمان مدیریت پسماند و شهرداری ساری و مساعدت شورای اسلامی شهر، جرائم مربوط به دیرکردها نیز بخشیده شده است و شهروندانی که تا پایان سال، نسبت به پرداخت معوقات اقدام کنند از ۳۰ درصد تخفیف نقدی نیز بهره مند خواهند شد، همچنین در موارد خاص تا ۴۰ درصد قابل اعمال خواهدبود.

یاسر بهارفر افزود: جهت تسهیل و تسریع در امر پرداخت و کاهش مراجعه حضوری شهروندان به بانک‌ها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به‌عنوان نخستین سازمان مدیریت پسماند در کشور، نسبت به اخذ شناسه قبض و شناسه پرداخت و درج آن در قبوض خدمات شهری از طریق بانک مرکزی اقدام کرده است. به‌این‌ترتیب شهروندان می‌توانند قبوض خود را از درگاه تمامی بانک‌ها و یا از طریق دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت بانک، همراه بانک و تارنمای سازمان پرداخت نمایند.

بهارفر سرانه تولید بالای زباله در ساری را یکی از دلایل بالا بودن هزینه‌ها دانست و افزود: قبوض برخی شهروندان بیش از یکصد هزار تومان در سال است که علت آن یا بدهی‌ها گذشته و یا تعدد واحدهای مسکونی یک ساختمان در یک سند ثبتی است.

 

شهروندان خوش حساب جایزه می گیرند

بهارفر از برگزاری قرعه‌کشی “جوایز شهروندان خوش‌حساب” خبر داد و گفت: در راستای ارج نهادن به همکاری و تعامل شهروندان عزیز و تقدیر از شهروندان خوش‌حسابی که نسبت به پرداخت به‌موقع قبوض بهای خدمات شهری اقدام می‌کنند، این سازمان به‌مانند سال گذشته، جوایز ارزنده‌ای را برای خوش‌حسابان در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت در قرعه‌کشی جوایز ارزنده این سازمان، صرفاً در صورت تسویه‌حساب هزینه خدمات شهری تا ۲۰ اسفند سال جاری میسر است و امسال نیز با جوایزی همچون یک دستگاه خودرو، چندین سکه بهار آزادی، چندین دوچرخه، چندین تبلت و … از شهروندان خوش‌حساب تقدیر خواهیم نمود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ادامه داد: از شهروندان عزیز خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در قبوض یا عدم دریافت آن تاکنون، به شهرداری منطقه محل سکونت خود و یا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری واقع در خیابان ملامجدالدین مراجعه نمایند.

بهارفر ضمن تشکر از مشارکت شهروندان اضافه کرد: همکاران ما در سازمان و شهرداری‌های مناطق، آماده پاسخگویی به شهروندان تا روزهای پایانی سال هستند. امیدواریم شهروندان فهیم ساروی نسبت به تسویه‌حساب قبوض و معوقات گذشته تا پایان امسال اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار